نوشته شده توسط : ali

بستنی نوعی دسر منجمد و مزه دار است که باید شامل حداقل 10% چربی شیر باشد. مقدار این چربی می تواند از 10 تا 16 درصد تغییر یابد که معمولاَ بستنی ها حاوی 14% چربی شیر هستند. همچنین بستنی می تواند شامل دیگر انواع لبنیات مثل خامه باشد که به همراه مواد شیرین کننده و طعم دهنده تهیه می شود.

بستنی دارای تنوع های گوناگونی است. مانند بستنی های سنتی، بستنی های ایتالیایی یا میوه ای، میلک شیک ها و بستنی های یخی.
خوردن بستنی در هوای گرم تابستان بسیار لذت بخش است. از قدیم تا به امروز بستنی ها در تمامی شهرهای ایران رواج داشته و از خوراکی های محبوب و پرطرفدار به شمار می آید.
چنانچه شما از صاحبان مشاغل در این زمینه هستید و می خواهید به موفقیت و سود بیشتری در بین سایر رقبا دست یابید، می توانید نام تجاری خود را به ثبت برسانید تا دیگران نتوانند از اسم شما در بازار استفاده ناصحیح نمایند. جهت ثبت برند بستنی لازم است مدارک و اسناد ذیل فراهم گردد :
1- اظهارنامه برند
2- نسخه اصلی نمایندگی، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
3- ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر ده در ده سانتی متر باشد.
4- اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد ، ارائه خواهد شد.
5- چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید. در هر حال، علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
6- در صورت سه بعدی بودن علامت ، ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند ، الزامی است.
7- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
8- ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت
9- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار، اتحادیه یا دستگاه مرتبط، در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
10- مدارک مثبت هویت متقاضی
11- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
12- مدارک نمایندگی قانونی، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
13- در صورتی که متقاضی درخواست حق تقدم کرده باشد، هنگام تقاضای ثبت علامت باید درخواست خود را همزمان با تاریخ تسلیم اظهارنامه، به همراه مدارکی که حاکی از این حق باشد به مرجع ثبت تسلیم نماید.
این درخواست باید مشتمل بر موارد ذیل باشد :
1- تاریخ و شماره اظهارنامه اصلی
2- کشوری که اظهارنامه اصلی در آن جا تسلیم شده و یا در صورت منطقه ای یا بین المللی بودن اظهارنامه ، اداره ای که اظهارنامه در آن جا تسلیم شده است.
چند نکته در رابطه با ثبت برند بستنی :
- ثبت علامت تجاری ( برند / مارک ) در ایران در اداره علامت تجاری ( در تهران ) انجام می شود.
- موسسات تجاری جز در مواردی که دولت آن را الزامی کند، اجباری به ثبت علامت تجاری ندارند. یکی از مواردی که دولت ثبت آن را اجباری دانسته است، برند مواد غذایی است. تصویب نامه ای که در اردیبهشت ماه 1328 به تصویب هیئت وزیران رسیده است ثبت علامات مربوط به اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی را که ذیلاَ شرح داده می شود اجباری نموده است :
الف- داروهای اختصاصی ( اسپسالیته ) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پرشک یا بدون آن مصرف می شود.
ب- مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشند مانند کنسرو مواد غذایی، آردهای مخصوص ، چای های مختلف ، کاکائو ، شکلات ، آب نبات ، پنیر ، شیر ، مربا ، ترشی ، کره و روغن های مختلف و غیره.
ج- آب های معدنی یا گازدار، شربی ، آب های میوه و انواع نوشابه ها که در تحت اسم و ظروف مشخصی به معرض فروش گذارده می شود.
د- لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود. مانند صابون، خمیر ، محلول ، عطریات و ادوکلن و غیره.
- شما می توانید برند خود را هم به صورت شخصی ( حقیقی ) و یا شرکتی ( حقوقی ) ثبت کنید و در هر دوصورت شما، شماره ثبت مخصوص به خود را دریافت میکنید



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

قبل از اینکه به موضوع مراحل ثبت برند و مدارک لازم برای ثبت برند بپردازیم ، لازم است که شما با مفهموم برند (brand) آشنا شوید. کلمه برند ریشه در کلمه اسکاندیناوی برندر دارد. در زمان قدیم علامت تجاری وسیله ای برای تشخیص صاحبان اصلی حیوانات به حساب می آمد و صاحب حیوانات با سوزاندن تن آن ها به شکل یک علامت ویژه ، آن ها را علامت گذاری می کردند. اما امروزه برند علامتی برای معرفی کالا و محصول از لحاظ کیفیت و ضمانت مرغوبیت جنس آن مورد استفاده قرار می گیرند و می تواند نقش، رقم، حرف و … باشد.

ثبت علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت الزامی قرار دهد. به عنوان مثال ، مواد غذایی که باید در لفاف و ظروف مخصوصی باشد مثل : کنسرو، کره و … یا نوشابه و آب های گازدار، یا لوازم آرایشی که اثر مستقیم روی پوست بدن انسان دارد. مثل : صابون، عطر، ادکلن و یا داروهای اختصاصی با موارد استعمال طبی اعم از انسانی و حیوانی ” مصوب ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۲۸ هیات دولت ” از علامت تجاری و یا برند استفاده شود .

علامت تجاری باید جدید باشد و سابقه ثبت و استعمال توسط دیگران را نداشته باشد. باید ابتکاری و توام با طراحی و ظرایف شکلی باشد. طوری باشد که مشتری را به اشتباه و سردرگمی و در نتیجه به انتخاب نادرست سوق ندهد. شایان ذکر است ، با توجه به جدول طبقه بندی کالا ، هرگاه برای نوعی کالای مشخص علامتی از طبقه ای خاص استفاده شود، شخص دیگری که پس از انتخاب علامت مذکور بخواهد برای کالای خود از نوع مشابه از طبقه مزبور و از همان علامت قبلی استفاده کند،با ممنوعیت استفاده و ثبت علامت مواجه خواهد شد. به موجب ماده ۱۲ قانون ثبت و علائم و اختراعات : ” علامت تجاری قابل نقل و انتقال است ولی انتقال آن در مقابل اشخاص ثالث وقتی معتبر خواهد بود که موافق مقررات این قانون به ثبت رسیده باشد . ” در صورت ثبت برند و ثبت علامت تجاری ، دولت از آن حمایت می کند. مدت حمایت دولت از این علامت ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه می باشد. مرجع ثبت علامت تجاری ، اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی است.

ثبت علامت قابل اعتراض از سوی اشخاص ذی نفع است. کلیه دعاوی حقوقی و جزایی مربوط به علامت تجاری در دادگاه های تهران رسیدگی می شود . مطابق ماده ۵ قانون ثبت علائم و اختراعات ایران ، ثبت علامت های ذیل به عنوان علامت تجاری ممنوع است :

پرچم مملکتی ایران و هر پرچم دیگری که دولت ایران استعمال آن را به طور علامت تجاری منع کند و همچنین مدال ها و نشانه ها و انگ های دولت ایران .
کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و امثال آن .
علائم موسسات رسمی مانند هلال احمر، صلیب سرخ و نظایر آن .
علائمی که مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت

مدارک لازم برای ثبت برند

علامت تجاری ( برند ) به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد. بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن تفاوت است . برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام مدارک و مجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه ی مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد.

الف) شخص حقیقی

کپی شناسنامه شخص متقاضی
کپی کارت ملی شخص متقاضی
کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
نمونه علامت تجاری در کادر ۱۰ در ۱۰

ب) شخص حقوقی

کپی شناسنامه مدیر عامل شرکت
کپی کارت ملی مدیر عامل شرکت
کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد )
یک نمونه از علامت مورد تقاضا ( در کادر ۱۰ در ۱۰ )

نکته : در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد ، ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چهار عامل شکل دهنده برند    


نحوه انتقال برند و علامت تجاری : هر فردی به عنوان یک تولید کننده و یا دارای یک شغل خاص جهت معرفی محصولات خود نیاز به انتخاب نام و برندی مستقل و  مناسب می باشد که محصول با این نام و برند در اختیار مشتریان قرار گیرد و در یاد آنها باقی خواهد ماند. به طور کلی توجه داشته باشید اساس و هدف انتخاب نام برند و  علامت تجاری و ثبت آن در شروع فعالیت ، جلوگیری از کپی برداری سایرین در بازار رقابت کاری می باشد . چنانچه امروزه به ثبت رسانیدن برند برای صاحبان مشاغل امری بسیار مهم و ضروری است .

ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند و ثبت علامت تجاری برای تمامی مشاغل مختلف با کالاهای متفاوت که در زمینه های بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و خدمات فعال می باشند قابل انجام می باشد ،که از نظر قانونی می تواند به طور مستقیم بر روی کالا درج شود و به آن اعتبار ببخشد و انحصار و حمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند بهمراه داشته باشد .

یک برند از زمانی دارای اهمیت و ارزش مالی می شود که نکات مهم وکلیدی را هنگام ثبت رعایت نموده باشد نکاتی مانند : اهمیت به انتخاب نام ، انتخاب نام برای هر صنف متفاوت می باشد و با توجه به نوع فعالیت ، یا نوع کالا هایی که این اسم برای نام گذاریه ان انتخاب می شود ،متفاوت می باشد. همچنین توجه داشته باشید رعایت اصول قانونی جاری کشور در امور ثبت برند تجاری لازم می باشد.

در ضمن برای انتخاب صحیح به یاد داشته باشید که علامت تجاری یا همان لوگو نشان دهنده ویژگی محصول باشد ، و طرح و رنگ و نقش های ساده ، قابل فهم و زیرکانه در ان استفاده شده باشد ، توجه داشته باشید که نام اسامی مشهور قابل ثبت نیست ، نام منطقه جغرافیایی قابل ثبت نیست ، ثبت ارم وبرند تجاری انتخابی ۵۰ در صد مشابه یک برند دیگر باشد ممکن نیست. پس از اینکه تمامی این باید ها و نباید ها را در این انتخاب رعایت نمودید مالک یک برند موفق خواهید بود . و این برند جزیی از اموال شما خواهد بود.

ثبت شرکت بازرگانی

نحوه انتقال ثبت برند و علامت تجاری

علامت تجاری نیز به عنوان یکی از اموال شناخته شده و دارای قابلیت واگذاری و خرید و فروش می باشد. علائم تجاری در قالب یک قرارداد می توانند مورد نقل و انتقال قرار گیرد یا به عبارتی دیگر صاحب علامت در قالب قرارداد نقل و انتقال ، مالکیت و تمامی حقوق مربوط به علامت تجاری به دیگری منتقل کند. این انتقال می تواند در مرحله ثبت اظهار نامه یا بعد از ثبت علامت در ادراه ثبت علائم مالکیت ( ثبت برند ) اظهارنامه علامت ضمن قراردادی به دیگری منتقل شود. انتقال علامت می تواند بطور مستقل صورت گیرد و با همراه سرقفلی مربوط مورد نقل انتقال قرار گیرد .

مراحل انجام انتقال علامت یا برند به شرح زیر می باشد :

مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی برای تنظیم سند صلح علامت تجاری
استعلام دفتر خانه از ادراه مالکیت صنعتی برای تایید سابقه ثبت علامت تجاری مورد نظر
امضای سند صلح در دفتر خانه اسناد رسمی توسط طرفین
درخواست کتبی مالک برای ثبت انتقال در دفتر ثبت ادراه مالکیت صنعتی که به همراه اصل اخرین گواهینامه معتبر علامت تجاری ، سند انتقال علامت که به امضای مالک قبلی و منتقل الیه رسیده ، مدارک نماینده گی قانونی در صورت وجود وکیل ، رسید مربوط به پرداخت هزینه ها به اداره ارائه می گردد
انتشار اگهی انتقال علامت در روزنامه رسمی کشور



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

صدور و تمدید کارت بازرگانی : چگونه برای ایجاد مدل عضویت و افزایش کسب و کار خود اقدام کنید و مراحل آن به چه صورت است؟ آیا این کار برای سود آور و مزایایی به همراه دارد یا خیر؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها تهران ثبت آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به شماست.

صدور و تمدید کارت بازرگانی

صدور کارت بازرگانی برای تجار کارایی بسیار زیادی به همراه دارد و به آن ها در امور کسب و کار بسیار کمک می کند و امور آن ها هموار می کند، با در دست داشتن کارت بازرگانی و عضویت آن، ورود شما به دنیای بازرگانی و تجارت به آسانی رواج پیدا می کند و شما با در دست داشتن کارت بازرگانی می توانید برای ورود و خروج کالا و ترخیص آن در گمرک را برای شما بسیار ساده تر کرده و برای انجام این کار ها سهولت را برای شما به ارمغان می آورد.
ممکن است در دنیای پردازش کارت های بازرگانی و نحوه عضویت در آن هیچگونه اختصاری وجود نداشته باشد که بخواهد برای تجار و مدیران عامل و کسانی که صاحب کسب و کار هستند هیچ گونه جذابیتی باشد و آن ها را جذب کند. داشتن کارت منجر به بهبود جریان های نقدی کسب و کار می شود آن ها را تضمین می کند.

عضویت در اتاق بازرگانی با داشتن کارت بازرگانی
یکی از استراتژی های که برای روند بهبود کسب و کار وجود دارد عضویت در اتاق های بازرگانی زیر نظر دولت و قوانین کشور می باشد که هر ماه باید هزینه این عضویت را بپردازید.
نتایج مالی و تاثیری که عضویت در اتاق بازرگانی به کسب و کار می بخشد را طبق آماری که توسط خود اتاق تهیه شده بر این اساس است که روند مالی و تجاری شرکت بعد از عضویت در اتاق تقریبا سه برابر می شود.
شما باید اگر مشتاق به عضویت در اتاق بازرگانی و دریافت بازرگانی می باشید ابتدا برای این منظور تشکیل پرونده بدید تا برای شما فولدر عضویت باز شود.
سپس مدارکی را که برای تکمیل درخواست نیاز دارید را برای اداره ارسال کنید.

مدارک لازم جهت صدور کارت بازرگانی
1.ابتدا منشور اخلاقی باید توسط مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره تکمیل شود.
2.عکس اسکن شده متقاضی با حجم و کیفیت مناسب
3.ارائه آخرین مدرک تحصیلی معتبر و یا مدرک معادل آن
4.ارائه مدارک هویتی و شناسایی اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل
5.برای متقاضیان آقا ارائه کارت پایان خدمت و یا ارائه گواهی معافیت از خدمت
6.ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در صورتی که مدت زمان زیادی از صدور آن نگذشته باشد و در این صورت باید گواهی جدیدی را ارائه کنید.
7.ارائه جواز تاسیس
8.ابتدا دریافت پروانه بهره برداری و ارائه آن برای دریافت کارت بازرگانی
9.ارائه اساسنامه شرکت
10.ارائه اظهارنامه
11.ارائه گواهی پلمپ دفتر
12.ارائه اصل روزنامه رسمی که آگهی های شرکت در آن منتشر می شود.
13.ابتدا خرید تمبر و ارائه آن به اتاق بازرگانی
14.دریافت و ارائه کد اقتصادی
15.واریز مبلغ حق عضویت و ارائه فیش واریز با مبلغ 950 هزار تومان

اشخاص با در دست داشتن کارت بازرگانی و دریافت آن، به عنوان تاجر شناخته می شوند و از امتیاز بالاتری نسبت به افراد عادی برخوردارند.

کارت بازرگانی دارای تاریخ اعتبار است و پس از انقضای آن باید درخواست تمدید برای کارت خود بدهید.

مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی
1.ارائه اصل کارت بازرگانی که تاریخ اعتبار آن منقضی شده و قصد تمدید آن را دارید.
2.فایل اسکن شده از حساب بیمه خود
3.اسکن و آپلود عکس پرسنلی با حجم و کیفیت مورد پذیرش و خوب
4.ارائه روزنامه رسمی و سراسری که آگهی های شرکت در آن منتشر می شود.
5.ارائه مدارک هویتی و شناسایی مدیر عامل
6.ارائه مدرک تحصیلی معتبر و یا ارائه مدرک معادل با آن
7.ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در صورتی که مدت زمان زیادی از صدور آن نگذشته باشد و در این صورت باید گواهی جدیدی را ارائه کنید.
8.برای متقاضیان آقا ارائه کارت پایان خدمت و یا ارائه گواهی معافیت از خدمت

چند نکته قابل توجه در ارائه کارت بازرگانی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشت:

-کارمندان رسمی و دولتی نمی توانند تقاضای کارت بازرگانی داشته باشند و طبق قوانین اجازه صدور کارت برای ایشان وجود ندارد.
-برای ثبت نام و یا تمدید عضویت می توانید از پایگاه اینترنتی و وب سایت اتاق بازرگانی کشور اقدام به ثبت نام کنید.
-همچنین تمام هزینه ها و پرداخت های مورد نظر را می توانید از طریق وب سایت انجام دهید که هزینه ها را باید بصورت سالانه بپردازید .
-همه اشخاص حقیقی و یا حقوقی می توانند درخواست کارت بازرگانی برای خود بدهند.



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت روانشناسی : در ابتدا به تعریف روانشناسی می پردازیم تا با این رشته بیشتر آشنا شویم. روانشناسی یکی از زیر شاخه های علوم تجربی به حساب می آید که توسط دانشمند آلمانی بنام رادولف گوسلنیوس در اوایل قرن 18 بطور جدی شناخته شد. در واقع هدف روانشناسان بررسی و تحقیق در رابطه با مشکلات فکری و روانی موجودات زنده بخصوص انسان ها است. واژه روان در لغتنامه فارسی به معنای روح است. بقول یکی از دانشمندان بنام ابینگهوس با اینکه روانشناسی دارای قدمت زیادی است اما تاریخ کوتاه و مختصری را دارد.

امروزه مشکلات فکری و روانی افراد بسیار افزایش یافته و این امر موجب شده است که به روانشناسان برای حل مشکلاتشان مراجعه نمایند. روانشناسی در جهان روز به روز در حال پیشرفت است و این امر باعث شده است که متقاضیان زیادی برای تحصیل در این رشته به دلیل کار آینده خویش اقدام نمایند. ثبت شرکت باعث می شود که برای کسب و کار شرایط ایده آلی به وجود آید. و باعث ایجاد اعتماد مشتریان می شود.
ثبت شرکت روانشناسی برای برخی از فعالیت ها اخذ مجوز ضروری است و برای برخی دیگر لازم نمی باشد. این مجوز را سازمان بهزیستی و یا نظام روانشناسی صادر می کند. بنابراین این تفکیک بصورت زیر است.

ثبت شرکت روانشناسی

برای ثبت شرکت روانشناسی در این فعالیت ها اخذ مجوز لازم است:
• مرکز درمان بیماران روانی دیرینه
• تاسیس مهدکودک
• مرکز درمان معتادین
• تاسیس خانه سلامت برای دختران و زنان
• تاسیس مرکز مهارت پرورش فرزندان
• مرکز خدمات مشاوره ژنتیک
• مرکز خدمات مشاوره اجتماعی
• تاسیس مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست
• تاسیس مراکز خدمات بهزیستی
• تاسیس کلینیک و اوژانس های مددکاری اجتماعی
• تاسیس موسسات توانبخشی و حرفه آموزی معلولین
• تاسیس موسسات غیر دولتی که در رابطه با سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.

برای این فعالیت ها اخذ مجوز لازم نمی باشد:
• پژوهش و جستجو در رابطه با روانشناسی
• برگزاری کنفرانس های عمومی، سمینار و کارگاه روانشناسی
همانطور که در قوانین بیان شده است متقاضیانی که قصد فعالیت در رابطه با روان درمانی و روانپزشکی را دارند لازم است دارای مدرک تحصیلی مربوطه، داشتن گواهی آموزشی و مهارت باشند.
در ابتدا برای ثبت شرکت انتخاب نوع و قالب شرکت ضروری است. برای ثبت شرکت روانشناسی می توانیم از انواع قالب هایی که در تجارت بیان شده است استفاده نمایید. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است کشور ایران برای ثبت شرکت بیشتر از قالب های سهامی خاص و با مسئولیت محدود استفاده می کند.
ثبت شرکت سهامی خاص: شرکت سهامی خاص نوعی شرکت بازرگانی است که سرمایه مربوطه به سهام تقسیم شده و مسئولیت هر یک از سهامداران به میزان مبلغ سهام آن ها است. برای نام شرکت باید واژه سهامی خاص در ابتدا و یا آخر نام شرکت ذکر شود.
شرایط ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص بصورت زیر است:
• حداقل از سه عضوء و دو نفر بازرس تشکیل شود.
• دارای یک میلیون ریال سرمایه اولیه
• 35 درصد از سرمایه اولیه نقدا پرداخت شود.

مدارکی لازم برای ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص
• ارائه مدارک شناسایی تمامی اعضاء
• ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
• ارائه اقرارنامه با امضاء سهامداران
• ارائه اظهارنامه با امضاء سهامداران
• ارائه اساسنامه با امضاء سهامداران
• ارائه صورت جلسه ی مجمع عمومی
• ارائه مجوز در صورت لزوم

ثبت شرکت روانشناسی با مسئولیت محدود
این نوع شرکت در امور تجاری فعالیت می کند. مسئولیت شرکاء به میزان سرمایشان است و حتما در نام شرکت مسئولیت محدود قید شود.

شرایط ثبت شرکت روانشناسی با مسئولیت محدود به شکل زیر می باشد:
• حداقل از دو عضوء تشکیل شود.
• دارای یک میلیون ریال سرمایه اولیه
• کلیه ی سرمایه باید به حساب بانکی واریز شوند.
مدارکی که برای ثبت شرکت روانشناسی با مسئولیت محدود لازم است به شرح زیر می باشد:
• ارائه مدارک شناسایی تمامی اعضاء
• ارائه اقرارنامه با امضاء سهامداران
• ارائه مجوز در صورت لزوم

مراحل ثبت شرکت روانشناسی
در ابتدا باید وارد سامانه مربوطه شوید و فرم مربوط به ثبت شرکت روانشناسی را تکمیل نمایید.
برای شرکت چندین نام را انتخاب کنید که تکراری نباشد، تابع جمهوری اسلامی باشد و …
مدارک را به سازمان تحویل داده تا کارشناسان به بررسی آن بپردازند.
زمانی که کارشناسان به بررسی مدارک پرداختند و نام شرکت را انتخاب نمودند به متقاضیان اطلاع داده می شود.
متقاضیان باید حق الزحمه را در بانک واریز نموده و فیش واریزی را به سازمان تحویل دهد.
پس از تایید کارشناسان نام شرکت در روزنامه کثیرالانتشار برای معرفی این نوع شرکت چاپ می شود. زمانی که این کار انجام می شود مشتریانی که قصد همکاری با این شرکت را دارند با خیال آسوده به انجام همکاری با شرکت مدنظر می پردازد .
متقاضیان پس از دریافت کد اقتصادی به یکی از موسسات ثبت شرکتی مراجعه نموده و شرکت خود را ثبت می کنند.
مدت زمانی که برای ثبت شرکت روانشناسی لازم است 10 تا 12 روز کاری می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت بیمه : سرتاسر دنیا ثبت شرکت های بیمه از سود آور ترین و بهترین شرکت های ثبتی برای شروع کسب و کار است. در ایران نیز کارآفرینان و افرادی که سرمایه لازم برای شروع این کار را دارند و از منفعت آن باخبرند و این صنعت جزو محبوب ترین موضوع هایی است که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسد و مجوز برای شرکت صادر می شود.

ثبت نمایندگی بیمه نیز در همین دسته قرار دارد در واقع وقتی یک بیمه به گسترش و شهرت مدنظر خود می رسد تصمیم به دادن نمایندگی به افراد متقاضی می شود تا بتواند در تمامی مناطق حضور موثر داشته و شرکت خود را فراگیر کند و مردم نام شرکتش را در همه جا ببینند.

ثبت شرکت بیمه

ثبت شرکت بیمه,شرایط ثبت نمایندگی,مدارک ثبت شرکت بیمه
از راه های گسترش شرکت اولیه این است که بعد از اینکه شرکت بیمه را تاسیس کردید در ابتدا با شرکت ها و سازمان های بزرگ کار کنید و مدیران عامل شرکت ها را متقاعد کنید تا با بیمه شما کارکنان خود اعم از: شخص مدیرعامل، مدیران و سرپرستان بخش های مختلف، کارمند، کارگر، سر کارگر و غیره را بیمه کنند. برای بیمه خود مزایایی را در نظر بگیرید که سایر شرکت ها این خدمات را نداشته باشند و در بیمه خود امتیازی را تعیین کنید تا مدیران را متقاعد کند تا از بیمه شما برای شرکت خود استفاده کنند.

بیمه خود را در بخش های مختلف فیلد بندی کنید و در زمینه های گوناگون نیز فعالیت کنید در واقع فقط روی یک عنوان کار نکنید سعی کنید در همه بخش های بیمه ای حضور فعالی داشته باشید. بعد از گسترش شرکت خود به افراد متقاضی که قصد همکاری با شما را دارند نمایندگی اعطا کنید تا آن ها در بخش ها، استان ها و مناطق و محدوده زندگی خود بیمه شما را تبلیغ و خدماتتان را ارائه دهند. در واقع نمایندگی های شرکت های بیمه در نقش بازاریابان و فعالان اقتصادی را برای شما اجرا می کنند.
نماینده بیمه ای که انتخاب می شود بسته به نظر شما، به عنوان نماینده اوراق بهادار عمومی و بورس سهامدار نامیده شود. شخصی که دارای مجوز فروش اوراق بهادار باشد دارای مجوز دولتی و نماینده قانون می شود.

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت بیمه
1.تنظیم اساسنامه شرکت بهمراه امضا
2.تنظیم اقرارنامه به همراه امضا
3.حضور حداقل سه نفر در هیئت مدیره
4.تامین سرمایه اولیه برای ثبت شرکت که برای شرکت های بیمه این مبلغ میزان 1000.0000 یک میلیون ریال، معادل یکصد هزار تومان می باشد.
5.گواهی ارائه عدم سوء پیشینه برای اعضای هیئت مدیره که از مدت زمان صدور زمان زیادی نگذشته باشد.
6.ارائه مدارک شناسایی و هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی برای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل
7.گواهی مدرک تحصیلی برای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و یا مدرک معادل آن

شرایط ثبت نمایندگی بیمه
1.ارائه مدرک تحصیلی برای نماینده بیمه که حداقل باید مدرک کارشناسی و لیسانس باشد.
2.برای اعطای نمایندگی باید در آزمون نمایندگی بیمه شرکت کنید و در صورت قبولی در آزمون و مصاحبه بعد از آن پذیرفته خواهید شد.
3.ارائه مدارک شناسایی و هویتی مانند اصل کارت ملی و شناسنامه و تهیه و ارائه کپی از آن ها.
4.ارائه صورت جلسه از اعضای هیئت مدیره و امضا شدن آن توسط اعضا
5.نماینده بیمه موظف است موضوع قانونی را که د رآن حوزه فعالیت خواهد کرد برای سازمان ارسال کند.

کسب مجوز نمایندگی بیمه چه شرایطی دارد؟
1.یک پرونده نمایندگی بیمه عمومی را تکمیل کنید، مدارک لازم را تأیید کنید
2.با قوانین مربوط به صدور مجوز نمایندگان بیمه عمومی آشنا شوید.
3.توسط یک بیمه گر مجاز حمایت شود.
4.با حسن نیت به عنوان یک عامل بیمه عمومی تنها در نامی که نماینده مجوز آن را داشته باشید، کسب و کار را ادامه دهید.
5.در هیچ فعالیت یا مشاغل دیگری مشارکت نکنید، که می تواند یکپارچگی، استقلال و صلاحیت فرد را مورد خطر قرار دهد.
6.از شخصیت خوب و شهرت برخوردار شوید
7.داشتن زمینه آموزشی مناسب.



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت در جزیره زیبای کیش

 کیش یکی از بخش های مهم شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است که به عنوان یکی از جزیره های مهم و بسیار زیبای خلیج فارس در جنوب ایران شناخته می شود.جزیره کیش دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و در این جزیره در بیشتر روزهای سال گرمای هوا طاقت فرسا است اما چنانچه قصد سفر به این جزیره زیبا برای تفریح را دارید، ما به شما فصل زمستان را پیشنهاد می کنیم، هرچند که از تفریحات آبی در فصل بهار و تابستان و همچنین جشنواره تابستانی کیش که دارای جذابیت های فراوانی است نمی توان به راحتی چشم پوشی کرد.هوای کیش بسیار پاک و سالم است و درصد اکسیژن موجود در هوای کیش به میزان قابل توجهی بالاست، به همین جهت زندگی یا اقامت طولانی مدت در این جزیره به افرادی که دارای مشکلات و بیماری های ریوی و یا مشکلات تنفسی هستند توصیه می شود.جزیره کیش هر ساله میزبان بیش از یک میلیون و هفتصد هزار گردشگر از سراسر ایران و بسیاری از کشورهای جهان است و به همین جهت خوشبختانه همواره رشد اقتصادی و گردش مالی مطلوبی در این جزیره زیبا در جریان است.

 

 

 

دلایل جذابیت ثبت شرکت در کیش
ثبت شرکت در کیش به دلایل گوناگونی دارای جذابیت های فراوانی است که در ذیل به مهمترین این دلایل و مزایای ویژه ثبت شرکت در کیش اشاره می نماییم:

1- برخورداری از معافیت مالیاتی به مدت 20 سال (البته مشروط به انجام تکالیف مالیاتی از جمله اخذ کد اقتصادی ، ارسال اظهارنامه مالیاتی در زمان مقرر که حداکثر این زمان پایان تیر ماه هر سال است و همچنین پلمپ دفاتر قانونی شرکت)
2- امکان ثبت شرکت توسط اتباع خارجی به گونه ای که 100% سهامداران و یا شرکاء از اتباع غیر ایرانی باشند.
3- سهولت واردات و صادرات پس از ثبت شرکت در کیش
4- برخورداری از تسهیلات ویژه بانکی پس از ثبت شرکت در کیش
5- ورود اتباع خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا پس از ثبت شرکت در کیش
6- برخورداری از خدمات گسترده بانکی بصورت ارزی و ریالی
7- سهولت برقراری روابط تجاری و اقتصادی با شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی
8- بهره مندی از ارتقاء و رشد روز افزون شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در جزیره کیش
9- برخورداری از معافيت عوارض گمركی و سود بازرگانی برای واردات مواد اوليه و ماشين آلات صنعتی و توليدی صنايع كيش
10- وجود نیروی کار جوان بومی و غیر بومی به میزان کافی

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کیش
بیشترین آمار ثبت شرکت در جزیره کیش به ثبت شرکت با مسئولیت محدود اختصاص دارد که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را شرح می دهیم:

1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در کیش.
3- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
4- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
5- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
6- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
7- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
8- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
9- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های کیش مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.

 

ثبت شرکت سهامی خاص در کیش
پس از شرکت با مسئولیت محدود ، بیشترین آمار ثبت شرکت در جزیره کیش به ثبت شرکت سهامی خاص اختصاص دارد که در ادامه به شرح مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص می پردازیم:

1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در کیش.
3- دو برگ امضاء شده از اضهارنامه شرکت.
4- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
5- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت.
6- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره و بازرسی شرکت.
7- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
8- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
9- ارائه اصل گواهی افتتاح حساب و سپرده حداقل 35% از سرمایه شرکت در یکی از بانک های کیش.
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های کیش مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسی شرکت.

 

 

ثبت شرکت تضامنی در کیش
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تضامنی در کیش به شرح ذیل است:
1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در کیش.
3- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
4- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
5- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
6- ارائه اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار.
7- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
8- ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
9- دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های کیش مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در قشم


آشنایی بیشتر با قشم
قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس است که در تنگه استراتژیک هرمز و در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار گرفته و دارای جذابیت های فراوانی است که باعث شده هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران ایرانی خارجی از این جزیره زیبا دیدن کنند.

 

هر چقدر هم که سختگیر و سخت پسند باشید، از هر سمتی که به جزیره قشم بنگرید زیبایی های طبیعی مسحور کننده چشم تان را نوازش میکند و روح تان را جلا می دهد.

 

 

قشم دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و میانگین دمای هوای این جزیره در طول سال در حدود 26 درجه سانتیگراد است، اما در حد فاصل 10 تیر تا 10 شهریور در بالاترین میزان ثبت شده خود یعنی 46 درجه سانتیگراد قرار دارد و همچنین کمترین میزان دمای هوا در این جزیره که 16 درجه سانتگیراد است را می توانید در حد فاصل 10 آذر تا 10 اسفند تجربه نمایید.

 

 

قشم دارای مکان های جذاب و دیدنی بسیاری است که از جمله آن ها می توان به غار نمکدان، تنگه چاه کوه، تنگه عالی محمد، جنگل حرا، جزایر ناز، منطقه کاسه سلخ، پارک کروکودیل، آکواریوم پروانه طلایی، انجیر معابد، روستای طبل، دره ستارگان، قلعه پرتغالی ها، غار خربس و غیره اشاره نمود.

 

 

چرا ثبت شرکت در قشم ؟
ثبت شرکت در جزیره قشم به دلایل گوناگونی دارای متقاضیان بسیاری است که باعث شده تعداد زیادی شرکت در قشم به ثبت برسند که در ادامه به برخی از مهمترین دلایل ثبت شرکت در قشم اشاره می نماییم:

1- برخورداری از معافیت مالیاتی به مدت 20 سال (البته مشروط به انجام تکالیف مالیاتی از جمله اخذ کد اقتصادی ، ارسال اظهارنامه مالیاتی در زمان مقرر که حداکثر این زمان پایان تیر ماه هر سال است و همچنین پلمپ دفاتر قانونی شرکت)
2- امکان ثبت شرکت توسط اتباع خارجی به گونه ای که 100% سهامداران و یا شرکاء از اتباع غیر ایرانی باشند.
3- سهولت واردات و صادرات پس از ثبت شرکت در قشم
4- برخورداری از تسهیلات ویژه بانکی پس از ثبت شرکت در قشم
5- ورود اتباع خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا پس از ثبت شرکت در جزیره قشم
6- برخورداری از خدمات گسترده بانکی بصورت ارزی و ریالی
7- سهولت برقراری روابط تجاری و اقتصادی با شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی
8- بهره مندی از ارتقاء و رشد روز افزون شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در جزیره قشم
9- برخورداری از معافيت عوارض گمركی و سود بازرگانی برای واردات مواد اوليه و ماشين آلات صنعتی و توليدی صنايع قشم
10- وجود نیروی کار جوان بومی و غیر بومی به میزان کافی

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در قشم
بیشترین آمار ثبت شرکت در جزیره قشم به ثبت شرکت با مسئولیت محدود اختصاص دارد که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را شرح می دهیم:

1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در قشم.
3- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
4- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
5- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
6- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
7- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
8- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
9- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های قشم مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.

 

 

ثبت شرکت سهامی خاص در قشم
پس از شرکت با مسئولیت محدود ، بیشترین آمار ثبت شرکت در جزیره قشم به ثبت شرکت سهامی خاص اختصاص دارد که در ادامه به شرح مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص می پردازیم:

1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در قشم.
3- دو برگ امضاء شده از اضهارنامه شرکت.
4- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
5- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت.
6- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره و بازرسی شرکت.
7- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
8- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
9- ارائه اصل گواهی افتتاح حساب و سپرده حداقل 35% از سرمایه شرکت در یکی از بانک های قشم.
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های قشم مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسی شرکت.

 


ثبت شرکت تضامنی در قشم
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تضامنی در قشم به شرح ذیل است:
1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در قشم.
3- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
4- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
5- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
6- ارائه اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار.
7- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
8- ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
9- دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های قشم مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 آشنایی بیشتر با منطقه آزاد ارس

منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس واقع در استان آذربایجان شرقی در شمال غربی ایران در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان قرار گرفته است.

 

مرکز منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، جلفا است که در زمینه های تجاری و گمرکی دارای پیشینه ای بیش از صد سال است و همچنین مرز مشترک ایران و جمهوری نخجوان در شهر جلفا به عنوان پر تردد ترین مرز مسافری ایران، پس از فرودگاه های تهران مطرح است.

 

منطقه آزاد ارس شامل ۷ بخش گسسته از هم و به مرکزیت شهر جلفا است:
1- منطقه آزاد جلفا
2- منطقه آزاد نوردوز
3- منطقه آزاد خمارلو
4- منطقه آزاد اصلاندوز
5- منطقه آزاد پارس‌آباد
6- منطقه آزاد بیله سوار
7- منطقه آزاد آزادلو (گرمی)

 

مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس به دلایل گوناگونی دارای متقاضیان بسیاری است که باعث شده تعداد زیادی شرکت در ارس به ثبت برسند که در ادامه به برخی از مهمترین دلایل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارس اشاره می نماییم:

1- برخورداری از معافیت مالیاتی به مدت 20 سال (البته مشروط به انجام تکالیف مالیاتی از جمله اخذ کد اقتصادی ، ارسال اظهارنامه مالیاتی در زمان مقرر که حداکثر این زمان پایان تیر ماه هر سال است و همچنین پلمپ دفاتر قانونی شرکت)
2- امکان ثبت شرکت توسط اتباع خارجی به گونه ای که 100% سهامداران و یا شرکاء از اتباع غیر ایرانی باشند.
3- سهولت واردات و صادرات پس از ثبت شرکت در ارس
4- برخورداری از تسهیلات ویژه بانکی پس از ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس
5- ورود اتباع خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا پس از ثبت شرکت در ارس
6- برخورداری از خدمات گسترده بانکی بصورت ارزی و ریالی
7- سهولت برقراری روابط تجاری و اقتصادی با شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی
8- بهره مندی از ارتقاء و رشد روز افزون شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس
9- برخورداری از معافيت عوارض گمركی و سود بازرگانی برای واردات مواد اوليه و ماشين آلات صنعتی و توليدی صنايع ارس
10- وجود نیروی کار جوان بومی و غیر بومی به میزان کافی

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ارس
بیشترین آمار ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس به ثبت شرکت با مسئولیت محدود اختصاص دارد که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را شرح می دهیم:

1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در ارس.
3- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
4- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
5- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
6- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
7- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
8- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
9- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های منطقه آزاد ارس مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.

 

ثبت شرکت سهامی خاص در ارس
پس از شرکت با مسئولیت محدود ، بیشترین آمار ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس به ثبت شرکت سهامی خاص اختصاص دارد که در ادامه به شرح مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص می پردازیم:

1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در ارس.
3- دو برگ امضاء شده از اضهارنامه شرکت.
4- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
5- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت.
6- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره و بازرسی شرکت.
7- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
8- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
9- ارائه اصل گواهی افتتاح حساب و سپرده حداقل 35% از سرمایه شرکت در یکی از بانک های ارس.
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های منطقه آزاد ارس مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسی شرکت.

 

ثبت شرکت تضامنی در ارس
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تضامنی در ارس به شرح ذیل است:
1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در ارس.
3- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
4- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
5- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
6- ارائه اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار.
7- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
8- ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
9- دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های منطقه آزاد ارس مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت تضامنی،شرکتی است که تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود.اگر دارایی شرکت برای تأدیه‌ی تمام قروض کافی نباشد؛ هر یک ازشرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکا برخلاف این، ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود. در نام شرکت تضامنی باید عبارت «شرکت تضامنی» ‌و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود.

شركت تضامی توسط حداقل یك مدیر كه شركا از میان خود انتخاب می نماید اداره می شود مدیر مزبور ممكن است غیر از شركا بوده و از خارج انتخاب شود (ماده ١٢٠ق.ت) در صورتی كه مدیران از بین شركا بدون قید در اساسنامه انتخاب شده باشند با توجه به شرایط اساسنامه به اتفاق ارا سایر شركا قابل عزل می باشند مدیر غیر شریك با شرایط پیش بینی شده در اساسنامه و در غیر این صورت با تصمیم اكثریت شركا معزول می شود.

شرکتهای اشخاص از اوصاف برخوردارندکه آنها را از شرکتهای سرمایه ای متمایز می سازد . این اوصاف عموما میان دو شرکت اشخاص یعنی شرکتهای تضامنی و نسبی یکسان است . با این حال هر یک از دو شرکت یادشده ویژگیهای خاص خود را دارد.



:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()