نوشته شده توسط : ali

در جریان تاسیس شرکت ، همه اشخاص دست اندر کار در این روند ممکن است مرتکب تخلفاتی متضمن تحقق بزه کیفری گردند. بزه ارتکابی می تواند دارای جنبه خصوصی یا عمومی باشد. این گونه جرایم را از جهت منبع قانونی می توان به دو دسته تقسیم نمود : گروه نخست ، جرایمی هستند که نه در لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347، بلکه در قوانین جزایی و به ویژه قانون مجازات اسلامی مورد پیش بینی قرار گرفته اند. برای نمونه بزه های دزدی، خیانت در امانت، جعل و استفادده از سند مجعول گرفته اند. برای نمونه بزه های دزدی، خیانت در امانت، جعل و استفاده از سند مجعول و ... در قانون مجازات برای همه اشخاص بدون توجه به حرفه آن ها پیش بینی شده اند.
دسته دوم، جرایمی اند که در لایحه اصلاحی قانون تجارت مشخصاَ در رابطه با تصمیمات و اقدامات مرتبط با روند تشکیل و ثبت شرکت مقرر شده است. ماده 243 لایحه اصلاحی در پنج بند مواردی را به عنوان بزه پیش بینی نموده که از ماهیت متفاوت برخوردار بوده و برخی از این مقررات ناظر به تشکیل و ثبت شرکت است. طی بند یک :
" هر کس که عالماَ و برخلاف واقع پذیره نویسی سهام را تصدیق کند و یا برخلاف مقررات این قانون اعلامیه پذیره نویسی منتشر نماید و یا مدارک خلاف واقع حاکی از تشکیل شرکت به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم کند و یا در تعیین ارزش آورده غیرنقد تقلب اعمال کند ".
به جزای نقدی یا حبس یا هر دو محکوم خواهد شد.
بخش اول و دوم اعمال مذکور بیشتر متوجه موسسین و بخش سوم از جرایم یادشده ( ارائه مدارک خلاف واقع حاکی از ثبت شرکت ) شامل هر کسی است که به عنوان دارنده سمت قانونی یا با تظاهر به داشتن چنین عنوانی مدارک غیرواقعی یا مجعول به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم می کند. در رابطه با بزه مزبور یادآوری این نکته ضرورت دارد که چنانچه مدارک تقدیمی مجعول باشد، شخص مورد نظر ممکن است به علت جعل و استفاده از یند مجعول نیز محکوم گردد و لذا مقرره مذکور در یند یک ماده 243 مرقوم را باید جرمی مستقل از جعل و استفاده از سند مجعول به شمار آورد وگرنه نیازی به وضع مقرره خاص نبود. به علاوه جرم مورد بحث، خواه منجر به ثبت شرکت شده یا نشده باشد، محقق می گردد. بالاخره، بزه تقلب درآورده غیرنقد، اشخاص متعدد و به ویژه ارزیاب یا کارشناس تقویم کننده سرمایه غیرنقد و نیز یک یا چند تن از موسسین را که در ارزیابی متقلبانه نقش داشته، دربرمی گیرد.
مطابق بند 3 :
" هر کس از اعلام مطالبی که طبق مقررات این قانون باید به مرجع ثبت شرکت ها اعلام کند بعضاَ یا کلاَ خودداری نماید و یا مطالب خلاف واقع به مرجع مزبور اعلام دارد " ، مشمول کیفر خواهد بود.
حکم این بند را در دو موقعیت متفاوت می توان دارای اثر دانست. موقعیت نخست که احتمالاَ در بند 3 مورد نظر قانون گذار بوده است، به دوره تاسیس شرکت و به ویژه مرحله ثبت آن بازمی گردد. بدین معنا که اشخاص مسئول به دادن اطلاعات یا مدارک لازم به مرجع ثبت شرکت ها از انجام این وظیفه خودداری و یا با دادن اطلاعات نادرست، وظیفه خویش را به درستی به انجام نرساند. شاید از جمله این موارد بتوان از شخص یا اشخاصی نام برد که از سوی مجمع موسسین ( سهامی عام ) یا موسسین (سهامی خاص ) ملزم به تسلیم مدارک نهایی جهت ثبت شرکت ها به آن مرجع بوده اند، ولی با خودداری از انجام تکلیف به موقع، موجبات صدور گواهی عدم ثبت شرکت ها به شرح مقرر در ماده 19 را فراهم آورده اند. علاوه بر وضعیت بالا، با توجه به زیان عام در حکم مندرج در بند 3 و عدم وجود قرینه ای به محدود ساختن آن به مرحله تاسیس شرکت، باید بتوان حکم مزبور را ناظر به دوره پس از تاسیس شرکت نیز دانست.
ماده 248 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 مورد دیگری از اعمال مجرمانه ناظر به تشکیل شرکت را پیش بینی نموده است که به موجب آن :
" هر کس اعلامیه پذیره نویسی سهام یا اطلاعیه انتشار اوراق قرضه شرکت سهامی را بدون امضاهای مجاز و نام و نشانی موسسین یا مدیران شرکت منتشر کند به جزای نقدی از ده هزار تا سی هزار ریال محکوم خواهد شد ".
این ماده، دو بخش کاملاَ جدا از هم دارد و بخش اول آن یعنی انتشار اعلامیه پذیره نویسی سهام به جرایم دوره تاسیس شرکت سهامی ( عام ) مربوط می گردد. این امر از منطوق ماده و به ویژه عبارت " نام و نشانی موسسین " فهمیده می شود، در حالی که بخش دیگر یعنی " اطلاعیه انتشار اوراق قرضه " مشخصاَ به زمان فعالیت شرکت و دوره پس از تشکیل آن برمی گردد.
علاوه بر مواد قانونی یادشده، بخشی از ماده 249 نیز به یکی از جرایم مرتبط با تاسیس شرکت اشاره دارد، که به موجب آن :
" هر کس با سوء نیت برای تشویق مردم به تعهد خرید اوراق بهادار شرکت سهامی به صدور اطلاعیه پذیره نویسی سهام یا اطلاعیه انتشار اوراق قرضه که متضمن اطلاعات نادرست یا ناقص باشد مبادرت نماید و یا از روی سوء نیت جهت تهیه اعلامیه یا اطلاعیه مزبور اطلاعات نادرست یا ناقص داده باشد به مجازات شروع به کلاهبرداری محکوم خواهد شد و هر گاه اثری بر این اقدامات مترتب شده باشد مرتکب در حکم کلاهبرداری بوده و به مجازات مقرر محکوم خواهد شد ".
آنجا که به تعهد خرید اوراق بهادار شرکت سهامی از راه صدور اعلامیه پذیره نویسی سهام یا اطلاعیه انتشار اوراق قرضه ، ناظر به خرید ( یا تعهد سهام ) دوره پذیره نویسی برای تشکیل و نیز برای افزایش سرمایه شرکت سهامی عام است.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تجارت الکترونیک واژه ای است که امروزه در مقالات و ادبیات بازرگانی و تجارت و رسانه های عمومی بسیار به گوش می رسد. این پدیده نوین هم به علت نوپا بودن و هم به علت کاربردها و زمینه های بسیار متنوع فعالیت، نزد مراجع گوناگون تعاریف مختلفی دارد.همچنین تجارت الکترونیک پدیده ای چند رشته ای است که از طرفی با پیشرفته ترین مفاهیم فناوری اطلاعات و از سوی دیگر با مباحثی مثل بازاریابی و فروش، مباحث مالی و اقتصادی و حقوقی پیوستگی دارد.از این رو تعابیر گوناگونی از آن پدید آمده است برخی فکر می کنند تجارت الکترونیک به معنی انجام امور تجاری بدون استفاده از اسناد و مدارک کاغذی است؛ برخی دیگر تبلیغات بر روی اینترنت و حتی خود اینترنت را مترادف با تجارت الکترونیک می دانند؛ برخی دیگر تصور می کنند تجارت الکترونیک یعنی سفارش دادن کالاها و خدمات و خرید آنها به وسیله رایانه.همه دیدگاه های بالا بخشی از مفهوم تجارت الکترونیک را پوشش می دهند اما کامل نیستند.

• تعریف تجارت الکترونیک

سازمان ها و موسسات علمی و تحقیقاتی و مراکز تجاری و معتبر جهانی و پژوهشگران فعال در زمینه تجارت الکترونیک چندین تعریف از تجارت الکترونیک ارائه کرده اند.
- تعریف لینچ و لیندکوئیست: تجارت الکترونیک به معنای مبادله محصولات و خدمات در مقابل پول با استفاده از توانایی های اینترنت است.
- کالاکوتا و وینسون دو پژوهشگر مشهور تجارت الکترونیک در کتاب خود به نام مرزهای تجارت الکترونیک آن را این طور تعریف می کنند: تجارت الکترونیک واژه معادلی است برای خرید و فروش محصولات، خدمات و اطلاعات به وسیله زیر ساخت های شبکه ای.
- گروه کاری فناوری زیر ساختارهای اطلاعاتی و کاربرد آن ( IITA) یک تعریف کارکردی از تجارت الکترونیک ارائه می کند: تجارت الکترونیک ارتباطات، مدیریت داده ها و خدمات ایمنی را یکپارچه می سازد تا کاربران تجاری در سازمان های گوناگون بتوانند به صورت خودکار اطلاعات را مبادله کند.
- ولادیمیر زواس در مقاله خود به نام ساختار و آثار کلان تجارت الکترونیک بیان می دارد: تجارت الکترونیک به معنی سهیم شدن در اطلاعات، حفظ ارتباطات تجاری و هدایت مبادلات بازرگانی به وسیله شبکه های ارتباطی است.
" تعریف جامع تر از تجارت الکترونیک عبارت است از: تبادل اطلاعات تجاری و فروش اطلاعات و کالا با استفاده از شبکه جهانی اینترنت."

• انواع تجارت الکترونیک :

تجارت فروشنده با فروشنده
پر کاربردترین مدل تجاری که این روزها فراوان دیده می شود؛ در حقیقت این معامله بین دو شرکت و کمپانی به صورت عمده فروشی صورت می گیرد.معامله و ارتباط تجاری ای که در آن بنگاه ها، شرکت ها و کمپانی ها در دو طرف این بازرگانی الکترونیکی قرار دارند.
تجارت فروشنده با مصرف کننده
ارتباط تجاری الکترونیک بین بنگاه ها، شرکت ها و کمپانی ها با مصرف کننده. مانند شرکت هایی که با سایت های خود محصولات را معرفی کرده و قیمت و جزئیات اجناس را به خریداران معرفی می کنند.
تجارت مصرف کننده با مصرف کننده
دو طرف معامله مستقیما با مصرف کننده و مشتری است.
تجارت مصرف کننده با فروشنده
ارتباط بازرگانی الکترونیکی از سمت مشتری، کسبه و مصرف کننده با شرکت ها و کمپانی ها.
تجارت نقطه به نقطه
مدل تجاری نقطه به نقطه مدلی که در آن داد و ستد و ارتباطات تجاری و مالی بین دو طرف فروشنده و خریدار بر اساس تکنولوژی wap یا همان تکنولوژی ارتباط تلفن همراه با سرور برقرار می شود مانند جابه جایی مستقیم پول از حسابی به حساب دیگر.
تجارت فروشنده با اداره
تعاملات تجاری ما بین سازمان ها، ارگان ها و نهادهای دولتی مثل پرداخت مالیات و عوارض یک نهاد دولتی به نهاد یا سازمان دولتی دیگر
تجارت مصرف کننده با اداره
به معنای تعامل بین مصرف کننده با دولت که در حال حاضر چنین مدلی رواج ندارد و زیاد استفاده نمی شود.

• کاربرد تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک در سطح وسیعی کاربرد دارد به این معنا که نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است؛ بلکه شامل سایر جنبه های فعالیت تجاری مانند تهیه لیست از کالاها، مدیریت تولید، تهیه، توزیع، جابه جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش می شود.

• مزایای تجارت الکترونیک :

    تهیه مواد و خدمات مورد نیاز در کمترین زمان ممکن از سایر شرکت ها
    دسترسی مشتریان به اطلاعات مربوط و مفصل در عرض چند ثانیه
    امکان مقایسه سریع و به موقع قیمت محصولات توسط مشتریان
    امکان خرید به صورت آنلاین و درهرساعت از شبانه روز
    جهانی شدن فعالیت شرکت ها
    قابلیت کاهش قیمت محصولات
    افزایش تعداد مشتزیان از طریق بازاریابی
    گسترش فعالیت های شرکت در سطح ملی و بین المللی
    تسهیل حمل و نقل عمومی و کاهش هزینه های ارتباط از راه دور
    کمک به شرکت های کوچک برای مقابله و رقابت با شرکت های بزرگ
    کاهش هزینه توزیع و تولید، افزایش کیفیت خدمات اجتماعی و خدمات بهداشتی درمانی
    حذف واسطه ها و کوتاه کردن کانال های بازاریابی و در نتیجه تولید محصولات با قیمت نهایی کمتر و سود بیشتر
    امکان تعامل و برقراری ارتباط میان مشتریان و مبادله نظرات و مقایسه تجربیات آنها
    ایجاد انتخاب های گسترده برای مشتریان و در نتیجه رضایت مندی آنها
    امکان کار در منزل و کاهش نیاز به طی کردن مسافت های درون شهری و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی
    امکان استفاده مردم در سراسر دنیا اعم از کشورهای صنعتی و در حال توسعه و مناطق روستایی و دورافتاده

• معایب تجارت الکترونیک

    کاهش تولید شرکت های ورشکسته
    تاثیر نا شناخته آن بر روابط اجتماعی انسان
    کاهش میزان تولید

• ثبت شرکت تجارت الکترونیک

موضوع فعالیت، اصلی ترین عاملی است که تعیین کننده هدف یک شرکت است برای ثبت شرکت تجارت الکترونیک در صورتی که در قسمت موضوع فعالیت شرکت کلمه غیر هرمی وغیر شبکه ای قید شود نیاز به ارائه مجوز از مراجع ذیصلاح نمی باشد.

• موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز ندارند عبارتند از :

- ارائه خدمات میزبانی وب
- انتقال دانش راه اندازی سرور و طراحی وب
- ارائه سرویس ها و راهکارهای پهنای باند
- تست امنیت سایت
- نصب و راه اندازی انواع سرورهای اختصاصی ایرانی و خارجی
- ارائه میزبانی هاست
اما چنانچه درموضوع فعالیت شرکت از عبارت تجارت الکترونیک به تنهایی استفاده شود ثبت شرکت مستلزم دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تنظیم مقررات خواهد بود.
" هم چنین برای ثبت این شرکت ها می توان در دو قالب سهامی خاص ویا با مسئولیت محدود اقدام نمود. "
در ذیل ضمن تعریف شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود به بررسی شرایط و مدارک ثبت شرکت ها ی تجارت الکترونیک پردازیم :

• شرکت سهامی خاص :

شرکتی است که تمام سرمایه آن منحصراٌ توسط موسسین تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است؛ تعداد سهامدار در این شرکت نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

• شرایط مورد نیاز جهت ثبت شرکت تجارت الکترونیک سهامی خاص :

- حداقل سه نفر سهامدار به همراه 2نفر بازرس که بازرسین نباید نسبت فامیلی با اعضاء داشته باشند.
- حداقل آورده نقدی یک میلیون ریال
- حداقل 35 درصد سرمایه برای ثبت شرکت باید نقدا پرداخت شود.

• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تجارت الکترونیک سهام خاص :

- تصویر مدارک شناسایی اعضاء شامل (کارت ملی و شناسنامه)
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمام اعضاء
- امضاء اقرارنامه
- اخذ مجوز در صورت نیاز

• شرکت با مسئولیت محدود :

شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود درشرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در اسم شرکت باید عبارت « با مسئولیت محدود» قید شود.

• شرایط ثبت شرکت تجارت الکترونیک با مسئولیت محدود :

- حضور حداقل دو نفر به عنوان عضو
- سرمایه شروع کار برای ثبت شرکت تجارت الکترونیک با مسئولیت محدود صد هزارتومان
- تعهد به پرداخت کل سرمایه

• مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت تجارت الکترونیک با مسئولیت محدود :

- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی همه اعضاء
- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود
- دو برگ شرکتنامه
- دو نسخه اساسنامه
- اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از دفاتر پلیس +10
- اقرارنامه امضاء شده



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

سنگ های قیمتی یا جواهرات، اشیاء تزئینی کوچکی هستند که برای زینت شخصی به صورت سنجاق، حلقه یا انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند استفاده می شوند.قرن هاست که فلزات (غالباَ به صورت ترکیب با سنگ های جواهر) مواد پایه ای رایج برای جواهرات بوده اند، ولی مواد دیگر مانند صدف و مواد رستنی نیز می تواند به کار رود.

• تاریخچه جواهرات

جواهر یکی از قدیمی ترین انواع مصنوعات از دید باستان شناسی است.مهره های ساخته شده از صدف ناساریوس با دیرینه 100 هزار اسله قدیمی ترین جواهر شناخته شده به حساب می آید.جواهرات در هر فرهنگ دارای پایه ای مختلف هستند، ولی معمولاَ پایداری طولانی دارند؛ در فرهنگ های اروپایی اشکال رایج جواهرات به صورت آنچه در بالا نام برده شد، از زمان های باستان متداوم بوده است.در حالی که بقیه اشکال مانند زیورآلات بینی و مچ پا که در بقیه فرهنگ ها حائز اهمیت بوده، بسیار کم رواج داشته است؛ بنا به شواهد تاریخی، بیشترین گستره تأثیرات بر طرح و مدل جواهر از آسیا بوده است.جواهر می تواند از تعداد زیادی ایده ساخته شود، سنگ های قیمتی و مواد مشابه مانند کهربا، مروارید، فلزات گرانبها، مهره و صدف به طور گسترده به عنوان جواهر استفاده شده اند و لعاب نیز اغلب دارای اهمیت بوده است.جواهر در اکثر فرهنگ ها به خاطر ویژگی های ماده تشکیل دهنده، طرح و مدل یا سمبل معنادار آن به عنوان نماد حالت شناخته می شود.
جواهر همیشه جلوه ای خیره کننده برای بشر داشته است؛هزاران سال است که جواهر برای زینت به کار رفته و به عنوان طلسم برای جلوگیری از بیماری ها و آسیب های شیاطین نیز استفاده می شده.تمام سنگ های گرانبهای قرمز رنگ یاقوت و سبز رنگ، زمرد و آبی رنگ یاقوت کبود نامیده می شدند و بعد ها کشف شد که برخی از جواهرات از برخی دیگر سخت ترند و مقاومت بیشتری دارند.الماس که گرانبها ترین جواهر محسوب می شود نه تنها زیباست بلکه سخت ترین آن ها نیز محسوب می شود.

• ثبت برند جواهرات

افراد علاقه مند به فعالیت در زمینه جواهرات می توانند به منظور ایجاد پیام واضح در ذهن مشتری، تایید اعتبارو محصولات خود در نزد مشتری، ایجاد مشتریان وفادار و ...نسبت به ثبت برند جواهرات اقدام نمایند.
برند، یا علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص را از کالاها یا خدمات سایر اشخاص متمایز نماید.
با ثبت برند جواهرات طبق قانون ثبت علائم تجاری شرکت شما حق انحصاری پیدا می کند، به موجب آن می توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نمایید.

• علائم تجاری قابل ثبت :

هر کلمه، حرف یا حروف، عدد، عکس، شکل، رنگ تصویر، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات به کار رود، علامت تجاری محسوب می شود.در برخی کشورها، شعارهای تبلیغاتی نیز علامت تجاری محسوب می شوند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به عنوان علامت تجاری ثبت می شوند. تعداد روزافزون کشورها اجازه می دهند شکل هایی از علائم تجاری که قبلا مرسوم نبوده اند نیز ثبت شوند مانند رنگ ها، علائم سه بعدی، نشان های قابل شنیدن یا نشان های قابل استشمام. با این حال بسیاری از کشورها برای آنچه که به عنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند محدودیت هایی قائل شده اند و عموماً اجازه ثبت نشان هایی را می دهند که قابل رؤیت هستند یا می توان آن ها را به صورت گرافیک نشان داد.

• مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند جواهرات


1. فتوکپی شناسنامه
2. یک نسخه تصدیق ثبت علامت تجاری
3. یک یرگ تقاضای ثبت علامت تجارتی
4. سه نسخه اظهارنامه ثبت علامت تجاری و تکمیل آن
5. ارائه برگ پایان خدمت در مواردی که اعلام خواهد شد.
6. در صورتی که علامت تجاری شامل تصویر یا نوشته بخصوصی باشد 10 قطعه از تصویر ضمیمه شود.
7. یک نسخه روزنامه رسمی که آگهی تقاضای ثبت علامت تجارتی در آن درج شده است.
8. ارائه یک نسخه روزنامه رسمی که ثبت علامت تجارتی در آن درج شده است.

• مراحل ثبت برند جواهرات :

_ در اولین مرحله باید مدارک مذکور تکمیل گردند.
_ استعلام نام برند درخواستی
_ تکمیل اظهارنامه ثبت برند و ارسال به اداره مالکیت معنوی به آدرس http://iripo.ssaa.ir
_ دریافت رمز اظهارنامه
_ تکمیل اظهارنامه و ارائه مدارک
_ صدور آگهی نوبت اول
_ پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

قارچ میوه ای از تیره رویندگان قارچی است. بیشتر قارچ ها با تشکیل کولونی به جذب مواد مغذی از چوب برگ های فرو افتاده و ترکیبات موجود در خاک می پردازند.محبوب ترین قارچی که امروزه در دنیا مصرف می شود، قارچ های دکمه ای سفید هستند.عده ای دیگر پورتوبلو را به عنوان محبوب ترین و مرغوب ترین قارچ می شناسند، این قارچ نژاد قهوه ای دکمه ای سفید هستند.

• تاریخچه پرورش قارچ

قارچ ها موجوداتی هستند که از گذشته های دور با انسان بوده اند.سوابق فسیلی آن ها به دوران پر کامبرین و دونین بر می گردد.تاریخ مصرف قارچ های خوراکی به عنوان غذا و دارو به زمانی بسیار دور بر می گردد و حتی انسان های نخستین از خواص ویژه قارچ ها اطلاع داشتند.اگر تاریخچه تولید قارچ های خوراکی به دقت مورد بررسی قرار گیرد، تاریخی چند هزار ساله را می توان برای آن قائل شد.پرورش قارچ های خوراکی به حدود 20 قرن پیش در ژاپن و چین برمی گردد.کاشت قارچ در گلخانه اولین بار در سوئد در سال 1754 میلادی ابداع شد کشورهای گوناگون جهان با توجه به فرهنگ غذایی طی سال های گذشته به نوعی از این محصول ارزشمند برخوردار بوده اند و در حال حاضر بیشتر قریب به اتفاق کشورهای دنیا آن را به عنوان محصولی کشاورزی و باغی قلمداد می کنند و حتی به منظور توسعه هر چه بیشتر تولید و مصرف آن برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت آن اجرا می کنند و سالانه هزینه های بسیاری را به تحقیقات مربوط به آن اختصاص می دهند.در این میان، کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی هر کدام به صورتی نسبت به توسعه همه جانبه آن اقدام می کنند.در بعضی کشورها با توجه به فرهنگ غذایی، میزان مصرف برخی قارچ ها بر دیگران پیشی گرفته و تولید آن گونه خاص، بیشتر است.

• فواید قارچ

قارچ یک ماده غذایی سالم است که سبب می شود با خوردن آن احساس سیری کنید.نتایج برخی از تحقیقات نشان می دهد افزایش مصرف غذاهای کم کالری که ارزش غذایی بالایی دارند (مانند قارچ) می توانند جایگزین خوبی برای غذاهای پر کالری باشند.قارچ چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد.ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هر چه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت کمک می کنند.قارچ ها انسولین طبیعی و آنزیم هایی دارند که سبب شکسته شدن قند یا نشاسته موجود در غذاها می شوند.علاوه بر این قارچ ها ترکیباتی دارند که در بهبود عملکرد پانکراس، کبد و سایر غدد هورمونی درون ریز تاثیر دارند قارچ های خوراکی ارزش غذایی خوبی دارند و به همین دلیل می توانند در کنار سبزیجات پر خاصیت میهمان همیشگی سبد غذایی خانواده ها شوند.قارچ ها کالری کمی دارند، هیچگونه چربی یا کلسترولی در آنها پیدا نمی شود و مقدار نمک بسیار کمی دارند.گروهی از ویتامین ها و املاح معدنی مهم مانند سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین D و... هم در قارچ ها وجود دارد.
• برند :

برند، نمانام یا نام تجاری : یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص کننده خدمات یا محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می گردد.

• مزایای ثبت جهانی برند :

- در بازرایابی بین المللی و یا مذاکرات تجاری، طرف های قرارداد، به شما به عنوان شرکتی با برنامه های بلند مدت و قدمتی طولانی نگاه می کنند.
- از ربوده شدن یا سوء استفاده از طرح و ایده خود جلوگیری می کنید.
- ارزش نام و شرکت خود را چندین برابر بالا می برید.
- راه هر گونه سوء استفاده را می بندید.

• ثبت برند قارچ

با توجه به توضیحاتی که در مورد قارچ، این ماده ارزشمند داده شد علاقه مندانی که قصد ثبت برند قارچ را دارند در ابتدا باید بدانند که محصولی که می خواهند تولید کنند در کدام طبقه از تقسیم بندی اداره علامت تجاری قرار دارد. با توجه به ارزش علائم تجاری و اهمیتی که یک علامت تجاری ممکن است در تعیین میزان موفقیت یک محصول در بازار داشته باشد، تضمین اینکه در بازارهای مربوط به ثبت رسیده باشد بسیار ضروری است،همچنین لازم به یادآوری است که برای ثبت برند قارچ ارائه مجوز از جمله کارت بازرگانی، جواز تاسیس صنایع یا پروانه کسب لازم و ضروری می باشد.

• مدارک مورد نیاز برای ثبت برند قارچ :

شخص حقیقی :
1- تصویر شناسنامه و کارت ملی
2- تصویر کارت بازرگانی ( در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد).
3- کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی).
شخص حقوقی :
1- کپی شناسنامه و کارت ملی
2- تصویر روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد).
3- کپی مجوز فعالیت(جواز تاسیس، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی، پروانه بهره برداری و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولت).
4- تصویر کارت بازرگانی

• مراحل ثبت برند قارچ :

مراحل درخواست ثبت برند یا علامت تجاری به صورت اینترنتی انجام می شود، که در ذیل به این مراحل اشاره می کنیم.
_ ابتدا وارد سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شوید.و از آنجا به قسمت اداره ثبت علائم تجاری وارد شوید و تقاضای ثبت اظهارنامه علامت را کامل کنید.
_بعد از پر کردن اظهارنامه، کد رهگیری از طریق سیستم به شما داده می شود و سپس باید نسبت به پرداخت الکترونیکی هزینه اظهارنامه اقدام نمایید.
_در صورت کامل بودن مدارک و تکراری نبودن علامت مورد درخواست به آدرس ایمیل شما ایمیلی مبنی بر بلامانع بودن ثبت علامت ارسال می شود وگاهی ممکن است از طریق پیامک نیز به شما اطلاع رسانی شود.
_ چنانچه نقصی در مدارک باشد برای شما ابلاغ رفع نقص ارسال می شود، در صورتی که ثبت علامت تجاری بلامانع باشد از طریق ایمیل یا پیامک، بلامانع بودن ثبت علامت به شخص یا نماینده او ابلاغ می شود و نامه پیش نویس آگهی روزنامه رسمی ضمن آن ارسال می شود. بعد از روز تحویل مدارک به سایت مراجعه و در قسمت خلاصه پرونده با ابلاغی که اداره ثبت علامت برای روزنامه رسمی زده است وارد سایت روزنامه رسمی بشوید وهزینه نشر آگهی را بپردازید. پس از سپری شدن این مراحل در گام نهایی باید با در دست داشتن پرینت نامه آگهی تقاضانامه آگهی تقاضای ثبت که بار اول اداره ثبت به شما ابلاغ کرده است به اداره ثبت علامت مراجعه و با تحویل و دادن رسید دریافت نسخه ای فیزیکی علامت ثبت شده خود را تحویل بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

بشراز نخستین روز خلقت به فکر تولید پوشاک برای خود بوده و در این راه تلاش بسیار نموده است که ثمره آن را می توان از تنوع فوق العاده پوشاک در طول تاریخ به ویژه در عصر حاضر مشاهده کرد. صنعت نساجی در ایران سابقه چند هزارساله دارد. این صنعت در ایران در قرن یازدهم هجری تقریباً با صنعت نساجی سایر کشورهای جهان همگام بود. امروزه پیشرفت و تحولات قرون اخیرسبب شده است که بشر با روی آوردن به خواص فیزیکی مواد و با بکارگیری ذوق وهنرخود در صنعت نساجی تحولات شگرفی را ایجاد کند.

• مواد اولیه صنعت نساجی :

الیاف نساجی :
الیاف،رشته های بسیار باریکی هستند که دارای طول بلندی نسبت به قطر خود بوده و کاربردهای متفاوتی دارند که در اینجا فقط به الیاف نساجی اشاره می شود :
الیاف نساجی در دو گروه تقسیم بندی می شوند :
_ الیاف نساجی طبیعی
_ الیاف نساجی مصنوعی

• الیاف نساجی طبیعی :

الیافی هستند که از طبیعت و بدون نیاز به تغییری کلی در ماهیت و یا شکل آن بدست می آیند. الیاف زیر از الیاف طبیعی هستند :
پنبه، پشم،ابریشم، کنف، چتایی، شاه دانه.

• الیاف مصنوعی :

به گروهی از الیاف گفته می شود که توسط روش های خاص تولید می شوند و به طور معمول در طبیعت وجود ندارند ولی ممکن است ریشه طبیعی داشته باشند. الیاف مصنوعی به دو دسته زیر قابل تقسیم است :
1. الیاف سینتتیک :
الیافی که منشأ آنها نفت بوده با استفاده از فناوری خاص تولید می شوند. مانند نایلون، داکرون، ارلون و...
2. الیاف بازیافته :
الیافی که مواد اولیه شان در طبیعت بوده و با تکنولوژی های خاص تبدیل به الیاف می شوند، الیاف بازیافته گویند. مانند : ویسکوز، استات و تری استات.

• عوامل موثر در انتخاب یک ماشین بافندگی :

انتخاب یک ماشین بافندگی درگذشته براساس جنس پارچه مورد نظر( ابریشمی، پنبه ای و یا پشمی) انجام می شود انجام می شد ولی امروزه به دلیل عمومی بودن موارد استعمال ماشین های بافندگی، انتخاب براساس وزن واحد سطح پارچه صورت می گیرد.
* امروزه می توان ماشینهای بافندگی را براساس طریقه پودگذاری آنها تقسیم بندی کرد که عبارت از:
۱. ماشین های بافندگی با سیستم پودگذاری معمولی، این ماشینهای بافندگی به دو گروه زیر تقسیم می شوند :
۱_۱ ماشین های بافندگی که درآنها عمل پودگذاری توسط یک جسم پرتاب شونده انجام می شود‌.
۲_۱ ماشینهای بافندگی که به طور مثبت پودگذاری می کنند، این ماشین ها دارای گیره هایی هستند که توسط تسمه و یا میله به داخل دهنه رفته و نخ پود را وارد می کنند‌.
2_ ماشین های بافندگی جت : این ماشین ها توسط جت آب و یا جت هوا نخ پود را به داخل دهنه وارد می کنند.
3_ ماشینهای بافندگی چند فازی : دراین ماشین ها همزمان چند دهنه به صورت سری و یا موازی تشکیل می شود و چند جسم پود گذاری در یک زمان چند نخ را وارد دهانه می کند.

• ثبت شرکت ریسندگی و بافندگی :

این شرکت ها را می توان در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود به ثبت رساند که در ادامه ضمن توضیح مختصر راجع به این شرکت ها، به شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت بافندگی سهامی خاص و با مسئولیت محدود می پردازیم.

• شرکت سهامی خاص :

شرکت سهامی خاص، شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصراً تأمین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است. و تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد؛عنوان " شرکت سهامی " باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

• شرایط ثبت شرکت ریسندگی و بافندگی سهامی خاص :

- حداقل 35 درصد سرمایه باید نزد بانک به نام شرکت پرداخت شود.
- حداقل دارای 3 نفر عضو و 2 نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند.
- حداقل سرمایه مورد نیاز یک میلیون ریال

• مدارک لازم برای ثبت شرکت ریسندگی و بافندگی سهامی خاص :


1- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
2- امضای اقرارنامه
3- فتوکپی کارت ملی و شناسنامه برابر اصل شده
4- تصویر برابر اصل مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

• شرکت با مسئولیت محدود:

شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در اسم شرکت باید عبارت " با مسئولیت محدود " قید شود.

• شرایط ثبت شرکت بافندگی با مسئولیت محدود :


- حداقل دارای 2 نفرعضو
- دارا بودن حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه
- تعهد با پرداخت کل سرمایه به صورت نقدی

• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بافندگی با مسئولیت محدود :


1- تصویربرابر اصل شده کارت ملی و شناسنامه
2- اقرارنامه امضاء شده
3- اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
4- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

• چاروق :

چاروق عبارت است از پاپوش و پا افزاری که از قدیم الایام مورد استفاده بوده و به اشکال مختلف تهیه و ساخته می شده است و قسمت اعظم مترال آن در قدیم از چرم بوده است.
چاروقی که مد نظر ماست هم اکنون در بعضی از شهرهای ایران به صورت یک صنعت دستی ظریف ساخته و عرضه می شود. در گذشته نوعی کفش و پاپوش بوده است که از چرم ساخته می شده و در روستاها بیشتر چوپانان از آن استفاده می کرده اند و اغلب بدون پاشنه بود، با تسمه هایی که به ساق پا می پیچیده اند.
چاروق از صنایع هنری، دستی و تزئینی به شمار می رود که فرم وشکل خاصی دارد و با مواد اولیه ویژه ای که صرفاَ برای راه رفتن روی قالی و اتاق های مفروش ساخته می شود که سابقا پشت بسته و بدون پاشنه بوده؛ ولی چند سالی است که به صورت نعلین و پاشنه دار ساخته می شود و فقط کف آن از چرم و رویه آن به رنگ های مختلف از نخ های ابریشمی و سیم های گلابتون بافته و تزئین می شود.
چرم گاوی، نوار زیگزاگ، پاشنه های چوبی، نخ ابریشمی رنگی،نخ گلابتون و مخمل و...از جمله موادی است که در چاروق دوزی مورد استفاده قرار می گیرد و گزن، سوزن، قلاب، چکش و مشته از ابزارهای چاروق دوزی است که مشابه ابزار کفاشی می باشد.

• ثبت شرکت چاروق دوزی :

افراد می توانند با ثبت شرکت چاروق دوزی، این هنر ایرانی با ظرافت را با صادرات به سراسر جهان معرفی نمایند و کسب و کار خود را در این زمینه گسترش دهند.
این شرکت را می توان در قالب سهامی خاص ویا با مسئولیت محدود به ثبت رساند. در ذیل، به بررسی شرایط و مدارک ثبت شرکت چاروق دوزی می پردازیم.

• شرایط ثبت شرکت چاروق دوزی سهامی خاص:

    حضور 3 نفر سهامدار اصلی به همراه 2 نفر بازرس که بازرسین نباید از سهامداران باشد.
    سرمایه اولیه: معادل یا بیشتر از صد هزار تومان
    واریز 35% مبلغ سرمایه اولیه به حساب بانکی به نام شرکت و ارائه رسید و گواهی بانکی

• مدارک زیر برای ثبت شرکت چاروق دوزی سهامی خاص باید تهیه و تکمیل گردد:

    تصویراز مدارک شناسایی همه اعضاء(کارت ملی و شناسنامه)
    اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
    اقرار کتبی و امضا شده توسط همه اعضا
    اخذ مجوز در صورت نیاز به صدور مجوز
    تنظیم وکالتنامه رسمی به نام وکیل (چنانچه امور توسط وکیل انجام شود).

• شرایط ثبت شرکت چاروق دوزی با مسئولیت محدود :

        وجود حداقل 2 نفر شریک
        تعهد به پرداخت کل سرمایه و اقرار مدیر عامل به دریافت آن
        سرمایه ثبت شرکت یک میلیون ریال

• مدارک ثبت شرکت چاروق دوزی با مسئولیت محدود :

        تصویر مدارک شناسایی اعضا مشتمل بر کپی شناسنامه و کارت ملی
        دو برگ شرکتنامه
        ارائه نسخه اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
        دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود
        دو جلد اساسنامه
        اقرار نامه امضا شده توسط اعضاء
        اخذ مجوز ثبت شرکت مهندسی در صورتی که موضوع فعالیت نیازمند مجوز باشد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

   تعریف تصفیه

تصفیه عبارت است از خاتمه دادن به کارهای جاری شرکت، اجرای تعهدات و وصول مطالبات شرکت،انجام معاملات جدید.هر گاه برای اجرای تعهدات شرکت لازم باشد،نقد کردن دارایی شرکت،پرداخت بدهی های شرکت و تقسیم باقی مانده دارایی آن بین شرکاء
در واقع، به مفهوم تعیین طلبکاران و بدهکاران شرکت، وصول مطالبات از طلبکاران و تادیه دیون به بدهکاران می باشد.

    موارد تصفیه شرکت سهامی

در دو صورت امر تصفیه شرکت صورت می گیرد :
1. در صورت کشف بطلان شرکت : یعنی کشف گردد که شرکت به دلیل عدم رعایت هر یک از مقررات قانونی اصلاَ تشکیل نشده است.
2. در صورت انحلال شرکت : یعنی شرکت پس از آنکه مدتی از تشکیل آن گذشت ، به نقطه پایان برسد. موجبات انحلال، خود به دو دسته تقسیم می گردد .

    صورت های بطلان

در شرکت های سهامی ممکن است بطلان ناظر به یکی از این سه امر باشد : ( ماده 270 ل. ا. ق. ت )
1. بطلان شرکت : اگر مقررات قانونی در مورد تشکیل شرکت سهامی رعایت نشود.
2. بطلان عملیات شرکت : اگر مقررات قانونی در مورد عملیات شرکت مانند امضاء اسناد تعهد آور و معاملات صورت گرفته رعایت نشود.
3. بطلان تصمیمات شرکت : اگر مقررات قانونی در مورد تصمیماتی که توسط هر یک از ارکان شرکت اتخاذ می گردد، رعایت نشود.

    روند بطلان تشکیل شرکت سهامی یا عملیات آن یا تصمیمات آن

1. بطلان باید توسط یک نفر ذینفع از دادگاه خواسته شود، وگرنه دادگاه نمی تواند راساَ عمل کند و از طرف دیگر درخواست کننده نیز باید ذینفع باشد، یعنی از بطلان نفعی عاید او گردد.
2. صدور حکم به بطلان شرکت در صلاحیت دادگاه عمومی است و باید از دادگاه مطالبه گردد.
3. حکم دادگاه جنبه اعلامی دارد، نه جنبه تاسیسی.
4. موسسین و مدیران و بازرسان و سهامداران شرکت نمی توانند در مقابل اشخاص ثالث به این بطلان استناد کنند ، یعنی این بطلان در برابر شخص ثالث و به ضرر او قابلیت استناد ندارد ، اما بطلان استناد کنند ، یعنی این بطلان در برابر شخص ثالث و به ضرر او قابلیت استناد ندارد ، اما شخص ثالث اگر به نفعش باشد می تواند به بطلان استناد کند. بنابراین اشخاص ثالث بنابر نفع خود می توانند به بطلان شرکت یا عمل صورت گرفته استناد کنند، یا آن که به بطلان استناد نکنند و شرکت یا عمل صورت گرفته را صحیح بدانند. ( ماده 270 ل. ا. ق. ت )
5. اگر در مرحله بدوی قبل از صدور حکم بطلان شرکت یا بطلان عملیات یا تصمیمات آن ، موجبات بطلان مرتفع شده باشد، دادگاه باید قرار سقوط دعوای بطلان را صادر کند. ( ماده 271 ل. ا. ق. ت )
6. دادگاهی که دعوای بطلان نزد آن اقامه شده است می تواند بنا به درخواست خوانده، مهلتی کمتر از 6 ماه، برای رفع موجبات بطلان تعیین نماید. ابتدای مهلت مذکور تاریخ وصول پرونده از دفتر به دادگاه است. اگر ظرف این مهلت موجبات بطلان برطرف شده باشد، دادگاه باید قرار سقوط دعوی را صادر کند، وگرنه دادگاه حکم مقتضی صادر خواهد کرد. ( ماده 272 ل. ا. ق. ت )
7. در صورت قطعیت یافتن حکم بطلان، کسانی که مسئول بطلان اند، متضامناَ مسئول خسارتی اند که به واسطه بطلان به دیگران وارد شده است. ( ماده 273 ل. ا. ق. ت )
توجه داشته باشید که بنا بر بندهای شماره 5 و 6 فوق الذکر، مفهوم بطلان شرکت های سهامی، با بطلان در حقوق مدنی متفاوت است ، چرا که در حقوق مدنی، در صورت بطلان یک عمل حقوقی، آن عمل کان لم یکن است و نمی توان دوباره آن را نافذ و صحیح نمود. اما در شرکت سهامی در صورت بطلان شرکت، می توان با رفع بطلان، به حیات شرکت استمرار داد.



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

مجمع عمومی بالاترین مرجع اتخاذ تصمیم و نظارت در امور شرکت های تعاونی است و به دو صورت تشکیل می شود :
- مجمع عمومی عادی ؛
- مجمع عمومی فوق العاده .
ماده 33 قانون بخش تعاونی مقرر می دارد : " مجمع عمومی عادی حداقل سالی یکبار ، پس از پایان سال مالی جهت انجام وظایف خود تشکیل می شود. در موارد ضروری، در هر موقع سال می توان مجمع عمومی عادی را به صورت فوق العاده تشکیل داد " ؛ بنابراین باید گفت که جلسه مجمع عمومی عادی به دو عنوان تشکیل می شود؛ سالانه و به طور فوق العاده. جلسه سالانه مجمع عمومی عادی الزامی است و تشکیل آن باید ظرف 4 ماه پس از ختم سال مالی صورت گیرد. ( سال مالی شرکت تعاونی در اساسنامه آن تعیین می شود ).

    جلسه مجمع عمومی

جلسه مجمع عمومی را – در صورت رسمیت یافتن – مقام دعوت کننده یا نماینده وی افتتاح می کند. در جلسه مجمع ابتدا یک رئیس، یک منشی و حداکثر دو نفر ناظر از میان اعضای شرکت انتخاب می شوند. در شرکت های تعاونی بزرگ ، یعنی شرکت هایی که تعداد اعضای آن از 500 نفر بیشتر است، تعداد نفرات هیئت رئیسه 7 نفر است که عبارتند از : رئیس، نایب رئیس ، منشی و 4 ناظر.
ممکن است جلسه مجمع عمومی راس ساعت مقرر رسمیت پیدا نکند. در این حالت مقام دعوت کننده مجمع باید برگزاری جلسه را حداقل به مدت نیم ساعت به تاخیر اندازد؛ و در صورتی که باز هم نصاب لازم حاصل نشود، صورت جلسه ای دایر بر رسمیت نیافتن جلسه تهیه و به امضای حاضران برساند. چنین صورت جلسه ای را " صورت جلسه منفی " می نامند.

    حاضران در جلسه مجمع عمومی

در جلسه مجمع عمومی ممکن است افراد ذیل حضور داشته باشند :
- عضو با اعضایی که اصالتاَ حضور دارند؛
- عضو یا اعضایی که اصالتاَ از طرف خود و وکالتاَ از طرف عضو یا اعضای دیگر حضور دارند ؛
- نماینده یا نمایندگان تام الاختیاری که خود عضو شرکت تعاونی نیستند؛ ولی از طرف عضو یا اعضای دیگر حق حضور و حق رای دارند ؛
- نماینده یا نمایندگان اعزامی ارگان ها و موسساتی که در شرکت تعاونی مشارکت و سرمایه گذاری کرده اند و برای نظارت و بدون حق رای در جلسه حاضر شده اند ؛
- نمایندگانی که از طرف وزارت تعاون برای حضور در جلسه و اعمال نظارت بر صحت برگزاری مجمع عمومی و انتخابات ، بدون حق دخالت در امور اعزام شده اند. ( در مواردی که انتخاب اعضای هیئت مدیره یا بازرسان در دستور جلسه مجمع قرار داشته باشد ).
تذکر نکته ای ضرورت دارد و آن اینکه حضور توام عضو شرکت تعاونی و وکیل یا نماینده تام الاختیار وی در مجمع ممنوع است.
در صورتی که در جلسه مجمع عمومی به هر دلیل تمام یا بخشی از موارد دستور جلسه آگهی شده، به اخذ تصمیم منتهی نشود، جلسه به عنوان تنفس تعطیل می شود. رئیس جلسه موظف است ضمن اعلام تنفس، در همان جلسه تاریخ، وقت و محل تشکیل جلسه بعدی را که نباید بیش از یک هفته از جلسه اولی فاصله داشته باشد، اعلام کند. در این صورت رعایت تشریفات دعوت مجدد الزامی نیست. جلسه ای که بعد از اعلام تنفس تشکیل می شود، ادامه همان جلسه قبلی محسوب می شود و بر همان اساس رسمیت دارد و هیئت رئیسه آن نیز همان خواهد بود که در جلسه قبل از تنفس انتخاب شده اند، مگر اینکه برخی از آن ها در مجمع عمومی بعد از تنفس حاضر نشده باشند که در این صورت به جای شخص یا اشخاص غایب فرد یا افراد دیگری انتخاب خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

به موجب ماده 72 لایحه قانون تجارت، مجامع عمومی از اجتماع صاحبان سهام تشکیل می شود. اشخاص غیر سهامدار، حق شرکت در جلسات مجمع ععمومی را ندارند مگر به عنوان وکیل یا منشی. نصاب تشکیل رسمی جلسات و هم چنین حد نصاب تصمیم گیری جلسات مجامع عمومی، اصولاَ تابع اساسنامه است مگر آن که قانون ترتیب دیگری را مقرر کرده باشد.
مجامع عمومی عبارتند از :
1. مجمع عمومی موسس
2. مجمع عمومی عادی
3. مجمع عمومی فوق العاده
مجمع عمومی عادی : به این مجمع ، مجمع عمومی سالیانه نیز گفته می شود زیرا با استناد به ماده 89 لایحه باید حداقل سالی یک بار تشکیل شود. در حالت کلی این مجمع برای انتخاب و عزل مدیران و بازرسان و تصویب گزارش های مالی تشکیل می شود.

به موجب ماده 87 لایحه قانون تجارت، حد نصاب تشکیل جلسات در مجمع عمومی عادی در دعوت اول با حضور دارندگان اقلاَ بیش از نصف سهامی است که حق رای دارند. این نصاب سرمایه ای می باشد یعنی اکثریت مطلق سرمایه ای. به عنوان مثال اگر شرکت صد واحد سرمایه داشته باشد باید در دعوت اول، دارندگان حداقل 51 واحد از سرمایه حاضر شوند. این حد نصاب مانند دعوت اول مجمع عمومی فوق العاده می باشد.
اگر در دعوت اول، اکثریت مذکور حاصل نشد، مجمع برای بار دوم دعوت می شود به شرط آن که نتیجه دعوت اول قید شده باشد.
در دعوت دوم مجمع عمومی عادی، حضور هر تعداد از صاحبان سهام که هر مقدار از سهام شرکت را تعهد کرده باشند، کفایت می کند. پس در دعوت دوم مجمع عمومی عادی، اکثریت عددی یا سرمایه ای مد نظر نمی باشد. مثلاَ اگر شرکت 20 سهامدار داشته باشد، مجمع عمومی عادی در دعوت دوم با حضور 3 سهامدار نیز تشکیل می شود، حتی اگر این 3 سهامدار دارای ده درصد از سرمایه باشند.
مجمع عمومی عادی مانند مجمع عمومی فوق العاده ، تا دو نوبت دعوت می شود اما مجمع عمومی موسس برای تشکیل تا سه نوبت دعوت می شود.
نصاب تشکیل مجمع عمومی عادی :
دعوت اول : بیش از نصف سرمایه که حق رای دارند.
دعوت دوم : هر تعداد از صاحبان سهام که حق رای دارند.
نکته : نصاب تشکیل جلسات مججامع عمومی، اصولاَ سرمایه ای می باشد، مگر در 2 مورد که ملاک تعداد اشخاص می باشد.
1. جلسه دوم رسیدگی به آورده غیرنقد در مجمع عمومی موسس طبق ماده 80 لایحه : اکثریت مطلق عددی.
2. دعوت دوم در مجمع عمومی عادی : حضور هر تعداد از صاحبان سهام که حق رای دارند.

    نصاب تصمیم

حد نصاب تصمیم گیری در مجمع عمومی عادی، اصولاَ اکثریت مطلق یعنی بیش از نصف آرای حاضر در جلسه رسمی می باشد. مثلاَ اگر 20 رای در مجمع حاضر باشد و بخواهیم در خصوص تصویب ترازنامه تصمیم بگیریم ، باید 11 رای موافق داشته باشیم مگر در مورد انتخاب ( نه عزل ) مدیران یا بازرسان که ملاک اکثریت نسبی است. یعنی اگر 20 رای در جلسه مجمع حاضر باشد و 6 رای مخالف ، 7 رای موافق و 7 رای نیز ممتنع ، مدیر انتخاب می شود زیرا اکثریت نسبی کفایت می کند. اکثریت نسبی یعنی هر چقدر تعداد موافق از مخالف بیشتر باشد . در مورد انتخاب رئیس هیات رئیسه مجمع عمومی نیز طبق ماده 101 لایحه ، اکثریت نسبی ملاک است. اما در رابطه با انتخاب همزمان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت طبق ماده 124 لایحه ، اکثریت سه چهارم آرای حاضر در مجمع عمومی باید موافق باشند. مثلاَ اگر تعداد آرای حاضر در جبسه 100 باید حداقل 75 رای موافق با انتخاب وجود داشته باشد.

    زمان دعوت از مجمع عمومی عادی برای تصویب امور مالی

به موجب ماده 110 قانون مالیات های مستقیم ، " اشخاص حقوقی مکلف اند اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان متکی به دفاتر و اسناد و مدارک خود را حداکثر تا چهار ماه پس از سال مالیاتی همراه با فهرست هویت شرکا و سهامداران و حسب مورد میزان سهم الشرکه با تعداد سهام و نشانی هر یک از آن ها را به اداره امور مالیاتی که محل فعالیت اصلی شخص حقوقی در آن واقع است تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت نمایند ".
حداکثر زمان ممکن برای دعوت از مجمع عمومی عادی برای تصویب امور مالی، 4 ماه پس از پایان سال مالی می باشد.
در بند 3 ماده 243 لایحه ، برای رئیس و اعضای هیات مدیره شرکت سهامی که حداکثر تا 6 ماه پس از پایان هر سال مالی مجمع عمومی عادی صاحبان سهام را دعوت نکنند، ضمانت اجرای جزایی پیش بینی شده است.



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

سهام شرکت ها اوراق بهادار هستند و در تعریفی که از اوراق بهادار، در بند ۲ ماده یک قانون تأسیس بورس اوراق بهادارمصوب 1345 آمده است ازجمله خصوصیاتی که برای این اوراق ذکر شده قابل معامله و نقل و انتقال بودن آن است. بدین ترتیب این بحث پیش می آید که آیا با قابل معامله و قابل نقل و انتقال بودن سهام شرکت ها می توان آن ها را اجاره داد یا رهن گذاشت؟ که نظریات مشروحه در این مورد را بررسی می کنیم :
• آیا سهام شرکت قابل اجاره است؟
برای بررسی این که آیا سهام شرکت ها را می توان اجاره داد یا خیر؟ باید ابتدا به تعریف اجاره توجه شود که در این مورد ماده ۴۶۶ قانون مدنی اجاره را به شرح آتی تعریف می کند:
« اجاره عقدی است که به موجب آن، مستأجر، مالک منافع عین مستأجره می شود. اجاره دهنده را موجر و اجاره کننده را مستأجر و مورد اجاره را عین مستأجره گویند.»
و ماده ۴۷۲ قانون مذکور اضافه می نماید:
« عین مستأجره باید معین باشد، و اجاره عین مجهول یا مردد باطل است ».
از فوق الذکر چنین استنباط می شود که حق عینی را می توان اجاره داد، نه سایر حقوق را. و چون مبنای شراکت سهامداران در شرکت های سهامی، براساس تعهداتی است که با پذیره نویسی و امضای ورقه سهم در شرکت های عام (ماده ۱۵ لایحه قانونی تجارت) و امضای اظهارنامه در شرکت های خاص (بند ۲ ماده ۲۰ لایحه قانونی تجارت) آغاز می شود. و حق در این معنا به مفهوم تعهدات سهامداران در برابر دیگر صاحبان سهام است، که حق در این معنا، حق دینی نامیده می شود. و حق دینی با توجه به تصریحات مواد فوق الذکر قابل اجاره نیست. لذا به نظر نمی توان سهم الشرکه را در شرکت های تجارتی به اجاره داد.
مسئله ای در این مورد در مجمع عمومی قضات دادگاه های دو تهران مطرح شده، که در آن مجمع سه نظر ابراز شده است :
نظر اول که درتاریخ 16/7/1366 به اکثریت اعلام شده است :
« نظر به این که حق صاحب سهم در شرکت، حق دینی است نه عینی، و حقوق دینی قابل واگذاری نیست و شرایط اساسی صحت معامله و ارکان عقد اجاره با توجه به ماده ۱۹۰ قانون مدنی و نیز بنا به تعریف قانونی اجاره، از حیث مشخص بودن موضوع معامله و امکان استیفاء منفعت و قدرت بر تسلیم دراجاره سهام، مصداق ندارد وغالباً شخصیت شرکاء در شرکت ملاک اعتبار است، علی هذا سهم الشرکه قابل اجاره دادن نیست ».
• نظر دوم :
« چون سهام شرکاء پس از ثبت شرکت، فی الواقع به صورت حق عینی در می آید، و اصل بر این است که صاحب مال، حق هر گونه دخل و تصرف در مال خود و حق واگذاری و از جمله اجاره دادن آن را دارد و بنا به قاعده تسلیط اجاره سهم الشرکه جایز است ».
• نظر سوم :
« اجاره سهم الشرکه فقط در شرکت های سهامی با نام که سهام آن حقوق عینی تلقی می شود، مجاز است ولاغیر».
• آیا سهام شرکت قابل رهن است؟
اظهار نظر نسبت به مورد مستلزم توجه به متون قانونی مربوط می باشد. ماده ۷۷۱ قانون مدنی در تعریف رهن می گوید:
" رهن عقدی است که به موجب آن، مدیون مالی را برای وثیقه، به داین می دهد. رهن دهنده را داین و طرف دیگر را مرتهن می گویند.
و در ماده ۷۷۴ اضافه می کند :
" مال مرهون باید عین معین باشد، و رهن دین و منفعت باطل است."
با توجه به تصریحات قانونی فوق نگارنده اعتقادی به رهن سهام بی نام ندارد. زیرا سهام مذکور روشنگرحق دینی است که به صراحت ماده ۷۷۴ قانون مدنی رهن آن، باطل است. به علاوه سهام مذکور طبق ماده ۳۹ لایحه قانونی تجارت، به صورت سند در وجه حامل تنظیم می شود و ملک دارنده آن شناخته می شود که همین معنا در ماده ۳۲۰ این قانون نیز تصریح شده است. بنابراین اگر سهام بی نام در دست مرتهن قرار بگیرد، مرتهن می تواند نسبت به آن حق مالکیت اعمال کند‌.
ولی در مورد سهام با نام، با توجه به این که از خصوصیات سهام قابل معامله و نقل و انتقال بودن آن است و از مفهوم ماده ۷۷۳ قانون مدنی که می گوید :
« هر مالی که قابل نقل و انتقال قانونی نیست، نمی تواند مورد رهن واقع شود.» می توان امکان رهن این قبیل سهام را با توجه به ماده 67 و 114 لایحه قانونی تجارت مصوب اسفند 1347 استنباط کرد.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

به موجب ماده 412 قانون تجارت " ورشکستگی تاجر یا شرکت تجاری در نتیجه توقف از تادیه وجوهی که بر عهده او است حاصل می شود " . بنابراین به محض این که تاجر در پرداخت بدهی های خود وقفه ایجاد نمود ورشکسته خواهد بود.
برای تحقق ورشکستگی سه شرط ذیل ضروری است :
1. تاجر یا شرکت تجاری بودن ؛
2. توقف تاجر یا شرکت تجاری، از تادیه وجوهی که بر عهده اوست ؛
3. صدور حکم دادگاه، دایر بر ورشکستگی .
پس از آنکه حکم ورشکستگی تاجری صادر گردید دارای آثار و نتایجی به شرح ذیل می باشد :
1- از مداخله در اموال خود ممنوع می شود و در شمار محجورین قرار می گیرد و حق ندارد از حساب بانکی خود وجوهی دریافت دارد و یا وجوهی به حساب خود واریز نماید.
2- از اموالی که در تجارتخانه یا انبار دارد چیزی را خارج نماید یا اموالی را به اماکن مزبور وارد نماید.
3- از طلبکارهای خود وجهی دریافت دارد یا به کسانی که بدهکار است جنس یا وجهی بپردازد.
4- در دفاتر تجاری دخل و تصرفی نماید مثل اینکه چیزی را اضافه یا کسر نماید.
5- در اسناد و مدارک خود مانند دسته چک ها و یا برات ها و سایر اوراق تجاری اقداماتی انجام دهد.
6- اگر مالی به طور امانت در تجارت خانه و یا انبار متعلق به اشخاص حقیقی با حقوقی است به آن ها مسترد نماید.
7- در صورتی که اموالی را نزد اشخاصی به طور امانت گذاشته اخذ نماید.
8- برعلیه طلبکاران یا بدهکاران اقامه دعوی نماید یا اینکه طرف دعوای آن ها قرار گیرد و سلب مداخله در اموال و یا ممنوعیت او به این علت است که پس از ورشکستگی محجور می گردد. اما محجوریت او با محجورین مندرج در ماده 1207 قانون مدنی فرق دارد ( صغار، اشخاص غیررشید، مجانین ). زیرا تاجر جزو هیچیک از محجورین ماده مزبور نمی باشد بلکه محجوریت او حمایت و مصلحتی است که برای حفظ حقوق طلبکاران او است ولی در سایر موارد ( غیر از امور مربوط به تجارت خانه خود ) محجور نیست و می تواند به امورات خانوادگی خود رسیدگی نموده و نیز به موجب قانون و یا با اجازه صاحب مال در حقوق و امور مالی آنان اقدامات لازم از قبیل اینکه امور وکالت را انجام دهد و یا وصی دیگران بشود، بر عهده بگیرد.

    آثار حکم ورشکستگی درباره مدیر تصفیه

قائم مقام به معنی جانشین است که هم در قانون تجارت و هم در قانون مدنی مورد توجه قرار گرفته است . لیکن به تصریح ماده 418 قانون تجارت پس از آنکه حق مداخله تاجر به حکم دادگاه از او سلب گردید مدیر تصفیه که از طرف دادگاه تعیین می شود قائم مقام خاص او بوده و برای تصفیه اموال و دارایی و مطالبات و تعهدات و قروض وی دارای کلیه اختیاراتی است که خود تاجر قبل از ورشکستگی در اموال و امور مالی خود داشته است که به حکم قانون به مدیر تصفیه تفویض می گردد و او حق دارد به جای تاجر از اختیارات و حقوق او استفاده نماید.
بنابراین هر کس هرگونه ادعا یا شکایتی درباره اموال منقول و غیرمنقول از تاجر ورشکسته دارد باید به او رجوع و یا علیه او اقامه کند زیرا تاجر مسلوب الاختیار می باشد و مدیر تصفیه طرف دعوی قرار می گیرد.

• اشخاصی که می توانند تقاضای ورشکستگی تاجر را تقدیم کنند :

به موجب ماده ۴۱۵ قانون تجارت، حکم ورشکستگی تاجر به حکم دادگاه عمومی درموارد ذیل اعلام می شود.
الف) بر حسب اظهار خود تاجر،
ب) به موجب تقاضای یک یا چند نفرازطلبکارها،
ج) به تقاضای مدعی‌العموم بدایت (دادستان).



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

در عصر کنونی، سازمان ها به نیروی انسانی خود توجه ویژه ای دارند.چرا که در محیط کسب و کار ، نیروی انسانی قلب سازمان محسوب می شود. در حقیقت، سازمان ها بدون وجود نیروی انسانی نه تنها مفهومی ندارند، بلکه اداره آن ها نیز میسر نخواهد بود.
بنا به اهمیت این موضوع، امروزه، به کارگیری نیروی انسانی شایسته، مهم ترین رمز موفقیت سازمان ها به شمار می رود ، به همین دلیل بسیاری از شرکت ها در زمینه ی تامین نیروی انسانی کارآمد مانند نیروی تاسیسات، نگهبان ، مستخدم ، آبدارچی ، مهماندار و ... به فعالیت می پردازند.این شرکت ها، به صورت پیمانکار ظاهر می شوند.
ثبت شرکت های تامین نیروی انسانی، در دو قالب شرکت بامسئولیت محدود و سهامی خاص امکان پذیر است که البته برای ثبت این شرکت، اصلح آن است که قالب شرکت سهامی خاص انتخاب گردد، زیرا این شرکت ها برای شرکت در مناقصات، اخذ تسهیلات بانکی و عقد قراردادهای پیمانکاری از اعتبار بیشتری برخوردارند.
نکته :  به طور معمول  ثبت شرکت تامین نیروی انسانی ، مستلزم اخذ مجوز از اداره کار است که تحت کد خدمات عمومی با عنوان تایید صلاحیت شرکت های خدماتی و پیمانکاری تعریف می شود و مجری آن انجمن صنفی هر استان و اداره کار می باشد.
شرکتهای تامین نبروی انسانی ، جهت ثبت می بایست شرایط و مدارک لازم را که در ذیل گفته خواهد شد فراهم آورند.

    شرایط ثبت شرکت تامین نیروی انسانی سهامی خاص :

1- حداقل تعداد سهامداران جهت ثبت یک شرکت سهامی خاص 3 نفر و حداکثر بدون محدودیت می باشد.
2- حداقل سرمایه جهت ثبت یک شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال برابر با یکصد هزار تومان می باشد.
3- در بدو تاسیس حداقل 35% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود.
4-  در صورت سرمایه غیر نقدی ( در صورت وجود ) باید به تفکیک تقویم و در اظهارنامه منعکس گردد.
5- حداقل تعداد مدیران و بازرسین :حداقل 3 عضو هیات مدیره + یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل

    مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تامین نیروی انسانی سهامی خاص

1- اظهارنامه شرکت ( فرم چاپی )               2 برگ
2- اساسنامه شرکت                                 2 جلد
3- صورتجلسه مجمع عمومی موسسین          2 نسخه
4- صورتجلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخب   2 نسخه
5- فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین
6- ارائه گواهی پرداخت حداقل 35 % سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا افتتاح شده است.
7- ارائه مجوز در صورت نیاز ( بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها )
8- ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری ( اگر آورده شرکت غیر نقدی منقول و یا غیرمنقول باشد) .
9- ارائه اصل سند مالکیت ( اگر اموال جزء سرمایه شرکت باشد ).

    شرایط تشکیل شرکت تامین نیروی انسانی بامسئولیت محدود :

1- شرکت بامسئولیت محدود حداقل بین دو نفر و حداکثر بین هر چند نفری که باشد، تشکیل می گردد.
2- در تشکیل شرکت بامسئولیت محدود دو اصل باید رعایت گردد : شرکتنامه نوشته و امضاء شده باشد و سرمایه تماماَ تادیه و پرداخت شده باشد.
3- در شرکت بامسئولیت محدود، هر شریک باید با اراده آزاد خود قرارداد شرکت یا شرکتنامه را امضاء کند.
4- به هنگام تشکیل شرکت بامسئولیت محدود شرکاء که مکلف به تنظیم شرکتنامه و امضاء آن می باشند، موضوع شرکت را در آن قید و این موضوع مطابق ماده 190 ق. م باید مشروع باشد.
5- تنظیم اساسنامه برای شرکت بامسئولیت محدود ، علاوه بر شرکتنامه ضروری می باشد. زیرا شرکاء می توانند اراده خود را از نظر قلمرو و اختیارات و اتخاذ تصمیم و یا حق رای و بالاخره روابط فیمابین در آن منعکس نمایند.
6- با وجود اینکه در قانون تجارت ایران برای سرمایه شرکت بامسئولیت محدود حداقل سرمایه ای پیش بینی نشده، ولی با این حال شرکت بامسئولیت محدود زمانی تشکیل می شود که کلیه سرمایه نقدی آن تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.

    مدارک ثبت شرکت تامین نیروی انسانی بامسئولیت محدود :

1- دو برگ شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
2- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران
3- دو جلد اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
4- دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
5- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
6- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده  نفر باشد)
7- اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
8- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
9- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
10- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
11- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

پس از ثبت شرکت در مناطق آزاد ، مطابق با ماده ۱۳ قانون مناطق آزاد تجاری و صنعتی اشخاص حقیقی و حقوقی از پرداخت مالیات به مدت ۱۵ سال معاف هستند.

داشتن اطلاعات کافی در مورد هر کاری اولین نیاز قبل از هر چیز می باشد، در این مطلب سعی شده است تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت شرکت در مناطق آزاد کشور برای بازدیدکنندگان به طور کامل شرح داده شود. کشور ایران دارای هشت منطقه آزاد تجاری می باشد.  (چابهار، قشم، کیش، اروند، انزلی، ارس، ماکو، سلفچگان) این مناطق محدوده های حفاظت شده هستند که عمدتا شهرهای بندری را شامل می شوند و به دلیل شرایط  خاصی که بر آنها حاکم است برخی از قوانین و مقرارات کشوری به شکل دیگری در این نواحی اجرا می گردد و هم چنین رعایت برخی قوانین شامل آنها نمی شود. برای مثال پس از ثبت شرکت در مناطق آزاد، مطابق با ماده ۱۳ قانون مناطق آزاد تجاری و صنعتی اشخاص حقیقی و حقوقی از پرداخت مالیات به مدت ۱۵ سال معاف هستند. هم چنین علاوه  بر معافیت از مالیات، نیازی به پرداخت عوارض گمرکی برای واردات کالا نیز نخواهد بود. در نواحی مذکور می توان دو نوع شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود را در بازه ی زمانی هفت روزه به ثبت رساند و روال ثبت شرکت در مناطق آزاد نیز مشابه روالی است که در سایر نقاط کشور وجود دارد. از جمله مزایای تعلق گرفته به کسب و کارهای اقتصادی و صنعتی در نواحی مذکور میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

 
ثبت شرکت در مناطق آزاد

        سهولت در تعیین نام وموضوع و ثبت علامت تجاری

        سهولت فرآیند صادرات و واردات کالا و تدوین مقرارت آسان برای ورود کالاهای مجاز

        بهره مندی از خدمات پیشرفته بانکی، بیمه، ارزی

        امکان بهره مندی از حساب های ارزی در بانکهای معتبر با سود مناسب برای بازرگانان

        انجام فعالیت های بازرگانی بدون نیاز به طی کردن مراحل اداری وقت گیر

        امکان شراکت با سهامداران خارجی و ورود شرکای خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا

        عدم محدودیت در انتقال ارز

        سهولت تاسیس موسسات تجاری و ثبت شرکت در مناطق آزاد

        شرایط و مقررات کاری آسان با امکان بهره مندی از نیروی کار متخصص

        صدور محصولات خارج از کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی و بندر گاهی

        تخفیف سی درصدی هزینه حمل کالا توسط سازمان کشتیرانی

        سهولت تعلق وام و تسهیلات ارزی به اشخاص حقیقی و حقوقی

 
علاوه بر نکات مثبت و مزایای فوق  ثبت شرکت در مناطق آزاد دارای تعدادی نکات منفی از جمله افزایش امکان قاچاق کالا، و افزایش واردات و کاهش صادرات و همچنین محروم بودن این بخش ها از برخی امکانات می باشد .

 
مدارک لازم برای ثبت شرکت در مناطق آزاد

اظهارنامه ی تکمیل شده به همراه اساسنامه ی شرکت و مجوز فعالیت که با توجه به زمینه ی کاری باید از سازمان مربوطه تهیه شده و مورد تایید باشد ، صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره ، گواهی بانکی معتبر مبنی بر تودیع حداقل سی و پنج درصد از سرمایه ی نقدی  از جمله مدارک اصلی برای ثبت شرکت در مناطق آزاد می باشد. در صورتیکه فعالیت تجاری با همکاری سهامداران و شرکا و بازرگانان خارجی صورت می پذیرد، اطلاعات و مشخصات کامل آن افراد از جمله نام و نام خانوادگی بازرگان، تاریخ و محل تولد، شماره شناسنامه و محل صدور شناسنامه بازرگان،  تابعیت اصلی و فعلی شخص و اقامتگاه قانونی، شماره و محل صدور پروانه اقامت، مشخصات فعالیت تجاری شرکای خارجی مانند شماره ثبت، مجوز های فعالیت، علامت تجاری و غیره  نیز باید در اظهارنامه ثبت شرکت در مناطق آزاد ذکر شود.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

دریافت مجوز برای انبوه سازی برای مدت مشخصی خواهد بود که پس از اتمام مدت اعتبار، مدیران شرکت برای اخذ مجدد مجوز باید به وزارت مسکن و شهرسازی مراجعه کنند.

انبوه سازی به معنای قرار گرفتن قطعات و اجزای مختلف ساختمان در کنار یکدیگر که این قطعات پیش‎تر در کارخانه‏ها‎ ساخته شده اند. برای انبوه سازی اخذ مجور الزامی است چنان که گفته می‎‎شود تمامی شرکت‏ها‎یی که به انبوه سازی مشغول هستند موظف به اخذ پروانه اشتغال هستند.

دریافت مجوز برای انبوه سازی برای مدت مشخصی خواهد بود که پس از اتمام مدت اعتبار، مدیران شرکت برای اخذ مجدد مجوز باید به وزارت مسکن و شهرسازی مراجعه کنند و با طی نمودن مراحل اداری، به اخذ مجدد مجوز و یا تمدید اعتبار مجوز قبلی اقدام نمایند.

 
شرایط احراز مجوز برای انبوه سازی

        توان مالی شرکت

        مطلوبیت کارهای مدیریت شده

        میزان عملکرد موفق در طرح‏ها‎ی قبلی

        سوابق حرفه هر یک از اعضا و مدیران شرکت

        تحصیلات مدیر عاملان شرکت و اعضای هیات مدیره

لازم به ذکر است که طبق دستور العمل دریافت مجوز برای شرکت‏ها‎ی انبوه سازی، جذب سرمایه می‎‎تواند به صورت سرمایه داخلی و خارجی صورت بگیرد. بدین معنا که تامین هزینه‏ها‎ی کار می‎‎تواند از سوی شرکا و یا خارج از شرکت تامین شود. همچنین افرادی که برای انجام فعالیت‏ها‎ی انبوه سازی موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار جدید شوند، تنها مجاز به فعالیت در حیطه ساخت انبوه مسکن خواهند بود و نمی توانند در ساخت واحدهای شخصی غیر انبوه سازی (بساز و بفروش سابق) فعالیت نمایند.

دستورالعمل‏ها‎یی که برای صدور مجوز از سوی سازمان‏ها‎ی مربوط انجام می‎‎گیرد به منظور تقویت انبوه سازی در کشور برای افزایش کیفیت ساخت و سازها می‎‎باشد. از سوی دیگر با توجه به اجرایی شدن دستورالعمل جدید تشخیص صلاحیت تعیین پایه و صدور مجوز برای انبوه سازان، می‎‎توان امیدوار بود که ساخت واحدهای مسکونی بر روی زمین‏ها‎ی ۹۹ ساله که از سال ۸۷ آغاز و به انبوه سازان با کفایت سپرده شده، تحولی در ساخت و ساز کیفی مسکن در کشور روی داده است که این امر به نوبه خود منجر به کاهش بهای ساختمان گردیده است. سازمان مربوط برای صدور مجوز انبوه سازی، یکی دیگر از شرایط صدور مجوز را، بیمه کردن کلیه واحدهای مسکونی انبوه سازی دانسته است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز انبوه سازی

        ارائه پروانه اشتغال به کار مدیران ساخمانی

        ارائه مدارک لازم جهت اجرا و تحویل به موقع پروژه

        ارائه مدارک لازم مبنی بر اخذ تسهیلات و اعتبارات بانکی

        ارائه مدارک لازم مبنی بر تسهیلات سرمایه غیر نقدی شرکت

        ارائه مدارک تحصیلی اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت

        ارائه مدارک مبنی بر کیفیت پروژه‏ها‎ی اجراه شده توسط دستگاه نظارت




:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

به منظور تامین سرمایه‌های شرکت ، اوراق مشارکت تنظیم می‌گردد که شرکت پس از تدوین برنامه و اخذ مجوزهای لازم می‌توانند اقدام به انتشار و فروش این اوراق نمایند.

به منظور تامین سرمایه‌های شرکت ، این اوراق تنظیم می‌گردد که شرکت پس از تدوین برنامه و اخذ مجوزهای لازم می‌توانند اقدام به انتشار و فروش اوراق مشارکت نمایند. این اوراق نیز هم چون سهام ممتاز از نرخ سود اسمی برخوردار است که بر اساس زمان مشخص در سررسید به صاحبان آن‌ها پرداخت می‌شود. تاریخ سررسید اوراق مشارکت، شامل تاریخ مبلغ اولیه می‌باشد که مبلغ اسمی مندرج بر روی اوراق مشارکت به مالک اوراق پرداخت می‌گردد. برخی از اوراق مشارکت می‌توانند به سهم در تاریخ سررسید خود تبدیل شود. در واقع اوراق مشارکت نوعی اوراق قرضه محسوب می‌شود.

 
انواع اوراق مشارکت


۱- اوراق مشارکت ساده

اوراق مشارکت ساده پس از انتشار تغییر پیدا نمی‌کند که در پایان دارنده و منتشرکننده آن می‌توانند اصل سرمایه و سود حاصل از بکارگیری آن در پروژه را استرداد نمایند. بر این اساس دارنده ورقه مشارکت با شرکت در یک پروژه خاص شریک محسوب می‌شود که پس از اجرای پروژه، رابطه وی با شرکت منتشر کننده ورقه به پایان می‌رسد. اوراق مشارکت ساده متداولترین نوع ورقه مشارکت به شمار می‌رود که به دلیل مکانیسم‌های حقوقی خاص از جمله تضمین باز پرداخت اصل و سود ورقه که مقررات متفرقه حاکم بر این اوراق پیش بینی نموده‌اند، در عمل مشکلی ایجاد نمی‌شود و ابزار مناسبی برای شرکت عموم در سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت می‌باشد چرا که صاحب ورقه می‌تواند آن را انتقال و یا به ناشر ارائه دهد.

 
۲- اوراق مشارکت مرکب

اوراق  مرکب توسط شرکت‌های سهامی عام منتشر می‌گردد که به دو نوع طبقه بندی می‌شوند:

اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام

مطابق با ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق ، اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام ، اقتباس کامل از مقررات سابق اوراق قرضه قابل تبدیل به سهام به وسیله قانون گذار بعد از انقلاب می‌باشد چرا که ورقه مشارکت قابل تبدیل ورقه ای است که بتوان آن را به سهم شرکت ناشر تبدیل نمود. در این نوع ورقه بر خلاف نوع ساده، صاحب ورقه، اگر وضعیت شرکت ناشر به دلیل اقتصادی و سود دهی بهتر از زمان انتشار اولیه ورقه مشارکت شود، می‌تواند با تبدیل ورقه مشارکت خود به سهم شرکت در توسعه شرکت شریک شود و از آن بهره‌مند گردد.

 
انتشار اوراق مشارکت قابل تبدیل

برای انتشار اوراق قابل تبدیل لازم است تا شرکت ناشر سرمایه خود را افزایش دهد. علاوه بر این، برای انتشار این نوع از اوراق، برای شرکت الزامی وجود ندارد که هم زمان با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده اش به انتشار این اوراق، سرمایه خود را به میزان این اوراق افزایش دهد. در واقع، زمانی  افزایش سرمایه، توسط هیات مدیره و با اجازه مجمع عمومی صورت می‌گیرد، که مهلتی که براساس آن صاحبان این گونه اوراق می‌توانند اوراق خود را به سهام شرکت مبدل نمایند، به سر آمده باشد. در این شرایط و براساس مواد ۳۰ و ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت، معادل مبلغ بازپرداخت نشده، سرمایه شرکت افزایش پیدا می‌کند و سپس معادل آن در مرجع ثبت شرکت‌ها سهام جدید صادر می‌شود و به صاحبان اوراق مشارکت معادل مبلغ بازپرداخت نشده اوراقی که به شرکت ارائه کرده‌اند، سهم داده خواهد شد.

 
نحوه انتشار اوراق مشارکت

در ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مقرر شده که سهام داران شرکت، در خرید سهام جدید شرکت حق تقدم نخواهند داشت بر این اساس: «حق تقدم سهام داران شرکت در خرید سهام قابل تبدیل با اوراق مشارکت با تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت باطل می‌شود.» البته باید متذکر شد که این ماده بدان معناست که مجمع عمومی نمی‌تواند حق تقدم سهام داران را منتفی سازد. بلکه ماده ۳ این قانون بدین معناست که با تصویب انتشار اوراق و افزایش سرمایه، سهام جدید باید به صاحبان اوراق مشارکت ارائه می‌گردد و صاحبان سهم نسبت به آن‌ها حقی نخواهند داشت.

 
اوراق مشارکت قابل تعویض با سهام

در این اوراق قابل تعویض با سهام ، قانون گذار با وجود اقتباس از مقررات لایحه قانونی ۱۳۴۷، رژیم حقوقی آن‌ها را از اوراق قرضه قابل تعویض با سهام متمایز نموده و روش دیگری را ابداع کرده که سبب عدم رغب ناشرین و عدم رجوع عموم برای خرید این گونه اوراق شده است. به عبارت دیگر در لایحه قانونی ۱۳۴۷، در صورت تمایل صاحب ورقه، خرید اوراق قرضه قابل تعویض با سهام، صاحب ورقه در شرکت سهامدار محسوب می‌شود که در مورد اوراق قرضه قابل تبدیل به سهام شرکت نیز همین موضوع صدق می‌کرد و در حال حاضر در مورد اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام اجرا می‌شود.

مطابق با ماده ۲۹ آیین نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مقرر می‌دارد که: «اوراق مشارکت ممکن است قابل تعویض با سهام سایر شرکت‌های پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار باشد. در این صورت ناشر اوراق باید حداقل به میزان اوراق مشارکت قابل تعویض، موجودی سهام شرکت‌های مذکور را تا سر رسید نهایی اوراق مشارکت حفظ نماید».

بر اساس این ماده، شرکت ناشر مجبور نیست سرمایه خود را افزایش دهد و یا سهام جدید برای تعویض با اوراق مشارکت متقاضیان صادر نماید. کافی است که شرکت، در دیگر شرکت‌های حاضر در بورس، سهمی داشته باشد؛ هرگاه، صاحب ورقه بخواهد می‌تواند سهام مزبور را در مقابل تسلیم اوراق مشارکت به صاحبان این اوراق منتقل نماید.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

برای شرح شرایط انتشار اوراق مشارکت باید به «آیین نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت» اشاره نمود که بر اساس آن تمامی نکات و مواردی که در انتشار این اوراق تعیین شده، یک به یک عنوان شده است.

انتشار اوراق مشارکت
 
ماده یک :
اصطلاحات و مفاهیم زیر با معانی آنها بیان شده است.

         قانون که منظور همان قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت می‌باشد.

         طرح های عمرانی ـ انتفاعی در اوراق مشارکت قابل انجام می‌باشد.

        دولت که تعیین کننده مجموعه‌ای از سیاست‌ها است که در مدت معقولی پس از شروع بهره برداری علاوه بر تامین هزینه های جاری و استهلاک، سرمایه سود متناسب با آن‌ها انجام می‌شود.

        انتقاع که هدف از آن انتفاع مالی می‌باشد به گونه‌ای که سود ناشی از بهره برداری طرح قابل فروش و قابل تقویم به پول باشد.

        اوراق مشارکت به معنای همان اوراق بهادار بانام یا بی نامی‌ است که به موجب قانون یا مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران به قیمت اسمی ‌مشخص برای مدت مشخصی و جهت تامین قسمتی از سرمایه مورد نیاز طرح های عمرانی ـ انتفاعی دولت مندرج در قوانین بودجه سالانه کشور یا برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت ایجاد، تکمیل و توسعه طرح  های سودآور تولیدی، ساختمانی و خدماتی شامل منابع مالی لازم برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز شرکت های دولتی، شهرداری ها و موسسات و نهادهای عمومی‌غیردولتی، واحدهای تولیدی توسط دولت، موسسات عام المنفعه و شرکت های وابسته به دستگاه های مذکور، شرکت های سهامی‌عام و خاص و شرکت های تعاونی تولید منتشر می شود و سرمایه گذارانی که می‌خواهند در اجرای طرح های مذکور مشارکت داشته باشند، از طریق عرضه عمومی‌آن‌ها، سرمایه مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

        اوراق مشارکت قابل تعویض با سهام که توسط شرکت های سهامی‌عام منتشر  می‌شوند و در سررسید نهایی با سهام سایر شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار قابل تعویض می‌باشند.

        اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام که توسط شرکت های سهامی‌عام منتشر می‌شوند و در سررسید نهایی یا زمان تحقق افزایش سرمایه به سهام شرکت های موضوع طرح اوراق مشارکت، قابلیت تبدیل دارند.

        ناشر که می‌توان شرکت خصوصی و یا موسسه دولتی باشد که مطابق با ماده یک قانون، اجازه انتشار اوراق مشارکت را دارد.

        عامل همان بانکی که از طرف ناشر نسبت به عرضه اوراق برای فروش، پرداخت سود علی الحساب و قطعی، کسر و پرداخت مالیات، بازپرداخت اصل مبلغ اوراق مشارکت در سررسید یا بازخرید آن قبل از سررسید و انجام سایر امور مرتبط، طبق قرارداد را بر عهده دارد.

        امین شخص حقیقی یا حقوقی است که توسط بانک مرکزی انتخاب می شود مسئولیت وی حفظ منافع صاحبان اوراق مشارکت و حصول اطمینان از صحت عملیات ناشر در طرح، نسبت به مصرف وجوه، نحوه نگه داری حساب ها و صورت های مالی و عملکرد اجرایی ناشر به موجب قرارداد منعقد شده، می‌باشد. همچنین امین در مورد طرح های عمرانی ـ انتفاعی دولت وظایفی را بر عهده دارد.

        بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران می‌باشد که مسئولیت نظارت بر تمامی‌امور مربوط به انتشار اوراق مشارکت را بر عهده دارد.

        هیات تشخیص مرکب از نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی که انتفاعی بودن طرح های عمرانی دولت را تایید می‌کند.

 
ماده دو :

صاحبان اوراق مشارکت به نسبت قیمت اسمی‌ و مدت زمان مشارکت، در نتیجه مالی حاصل از اجرای طرح های مربوط سهم دارند.
ماده سه :

هر ورقه مشارکت بیان‌گر میزان قدرالسهم صاحب آن می‌باشد که با فروش اوراق مشارکت رابطه وکیل و موکل بین «ناشر» و خریدار اوراق برقرار می‌گردد. «ناشر» به وکالت از طرف خریداران اوراق می تواند نسبت به مصرف وجوه حاصل از فروش اوراق به منظور اجرای طرح و خرید و فروش هرگونه کالا، خدمت و دارایی مربوط به طرح اقدامات لازم را انجام دهد. انتقال اوراق مشارکت به اختیار تفویضی تحت عنوان وکالت خدشه‌ای وارد نمی‌کند و این رابطه تا سررسید اوراق بین ناشر و صاحبان اوراق نافذ و دارای اعتبار خواهد بود.
ماده چهار :

مصرف وجوه حاصل از واگذاری اوراق مشارکت در غیر اجرای طرح های مربوط، به معنای تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال عمومی ‌می‌باشد.
ماده پنج :

بانک مرکزی با در نظر داشتن شرایط انتشار اوراق مشارکت و با تایید گزارش توجیهی فنی ـ اقتصادی و مالی طرح های مشمول قانون که از طرف مقتضیان با تایید عامل ارایه می گردد، مجوزات لازم را ظرف مدت یک ماه از تاریخ دریافت گزارش در چارچوب این آیین نامه صادر می کند.
 ماده شش :

در هر سال حداکثر میزان اوراق مشارکت قابل انتشار برای طرح های موضوع ماده ۴ قانون، با توجه به سیاست های پولی و مالی کشور توسط شورای پول و اعتبار صورت می‌گیرد.
ماده هفت :

گزارشات توجیه فنی ـ اقتصادی و مالی مربوط به طرح های عمرانی ـ انتفاعی دولت باید به سازمان برنامه و بودجه ارایه گردد. سازمان برنامه و بودجه گزارش واصله را همراه با نظرات کارشناسی خود ظرف مدت یک ماه در هیات تشخیص انتفاعی بودن طرح های عمرانی ـ انتفاعی و نظر قطعی خود را در مورد انتفاعی بودن از طریق سازمان برنامه و بودجه به دستگاه های اجرایی اعلام می ‌کند. طرح های عمرانی- انتفاعی دولتی که به تایید هیئت تشخیص رسیده باشد توسط سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه سال آینده با علامت مشخص می‌شود. بازپرداخت اصل و سود علی الحساب و سود تخصیص یافته اوراق مشارکت عمرانی دولت طبق ماده ۳ قانون تضمین می‌شود.
ماده هشت :

حداقل سهم الشرکه ناشر و میزان اوراق مشارکت قابل انتشار برای طرح های موضوع اوراق مشارکت با رعایت وضعیت مالی و اعتباری ناشر توسط بانک مرکزی صورت می‌گیرد.
 ماده نه :

تاریخ ، شرایط و مراحل انتشار و عرضه اوراق با پیشنهاد ناشر و با تایید بانک مرکزی انجام می‌شود که شرایط بازار سرمایه در آن لحاظ می‌شود. بانک مرکزی مهلت عرضه را تمدید می‌کند.
ماده ده :

ناشر پس از اخذ مجوز انتشار اوراق مشارکت باید مراتب را از طریق رسانه های جمعی به اطلاع عموم برساند. متن اطلاعیه قبل از انتشار باید توسط عامل تایید گردد.
ماده یازده :

زمانی که اوراق مشارکت بطور کامل منتشر شود، در مدت مقرر، بانک مرکزی اجازه برداشت از وجوه جمع آوری شده را به ناشر می‌دهد. اگر اوراق مشارکت بصورت ۱۰۰% به فروش نرسد، بانک مرکزی می‌تواند با تمدید مهلت فروش یا از طریق دیگر، کسری منابع مورد نیاز طرح را تامین نماید. در این صورت بانک مرکزی دستور انتظار اطلاعیه مربوط به استرداد وجوه صاحبان اوراق مشارکت را حداکثر ظرف یک هفته به عامل خواهد داد. هزینه های مالی ناشی از این امر را ناشر تامین می‌نماید.
ماده ۱۲ دوازده :

بانک مرکزی به منظور حصول اطمینان از بازپرداخت اصل اوراق مشارکت در سررسید، به تشخیص خود، ناشر را ملزم به تامین تضمین های لازم نزد عامل می نماید.
ماده سیزده :

پس از خاتمه  اجرای طرح توسط امین طرح ظرف پنج ماه، و با تایید سررسید توسط بانک مرکزی میزان سود قطعی قابل پرداخت به دارندگان اوراق خواهد بود.
ماده چهارده :

بانک مرکزی وظایف و اختیارات امین و میزان حق الزحمه خدمات مربوط و ترتیب پرداخت آن را مطابق با قرارداد منعقد شده بر عهده دارد.
ماده پانزده :

ناشر بازپرداخت اصل و سود متعلق را در سررسیدهای مقرر در اوراق، بر عهده دارد. همچنین وثایق لازم را برای تضمین بازپرداخت اصل و سود متعلق به اوراق توسط عامل را در اختیار دارد. اگر تعهدات در سررسیدهای مقرر انجام نشود، عامل می‌تواند از محل تضمین مذکور خود اقدامات لازم را انجام دهد. مهلت پرداخت مابه التفاوت سودهای علی الحساب پرداخت شده و سودهای قطعی برحسب انواع اوراق حداکثر ۶ ماه پس از سررسید نهایی اوراق، می‌باشد.
ماده شانزده :

ناشر مسئولیت اعلام عامل وجوه لازم را به منظور پرداخت سود و اصل اوراق مشارکت، در سررسیدهای مربوط تامین و در اختیار عامل را بر عهده دارد. در صورتی که در تامین منابع فوق تاخیری صورت بگیرد، ناشر مشمول پرداخت وجه التزام تاخیر تامین منابع به میزان مقرر در قرارداد عاملیت می‌باشد.
ماده هفده :

سایر تعهداتی که به  هنگام فروش اوراق، پذیرفته و آن تعهدات، مورد تایید بانک مرکزی نیز قرار گرفته است، بر عهده ناشر می‌باشد.
ماده هجده :

اعطای هرگونه امتیازی به صاحبان اوراق مشارکت از جمله، تبدیل اوراق مشارکت یا اختیار تعویض و تخفیفات فروش با تایید بانک مرکزی و اخذ تضمینات لازم توسط عامل انجام می‌شود.
ماده نوزده :

در صورتی که اوراق علاوه بر سازمان بورس اوراق بهادار، توسط عامل نیز قابل معامله و قابل بازخرید قبل از سررسید باشد، ناشر موظف است تا وجوه لازم را به منظور بازخرید اوراق، طبق قرارداد عاملیت در اختیار عامل قرار دهد.
ماده بیست :

ناشر اوراق مشارکت باید حق الزحمه  انجام خدمات امین را، به ترتیب مقرر در قرارداد منعقد شده بین بانک مرکزی و امین پرداخت کند و بلافاصله پس از فروش اوراق، سیستم حسابداری مطابق با استانداردهای مورد قبول سازمان حساب رسی را در مورد طرح مورد نظر بشکل مجزا و خارج از سایر عملیات و فعالیت های خود، مستقر و به مورد اجرا گذارد.
ماده سی :

اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام عام می‌باشد. در این صورت بنا به پیشنهاد هیات مدیره و گزارش خاص بازرسان شرکت، مجمع عمومی‌فوق العاده اجازه انتشار اوراق مشارکت را می دهد و شرایط و مهلتی را که طی آن صاحبان اوراق مشارکت می‌توانند اوراق خود را به سهام شرکت تبدیل کنند، تعیین و اجازه افزایش سرمایه را به هیات مدیره می‌دهد.
ماده سی و دو :

شرایط مشارکت و ترتیب تعویض و تبدیل ورقه مشارکت، به سهام باید در ورقه مشارکت ذکر گردد. تبدیل و تعویض ورقه مشارکت با درخواست صاحبان ورقه  مشارکت صورت می‌گیرد.
ماده سی و سه :

براساس تصمیم مجمع عمومی‌مذکور در ماده ۳۰، هیات مدیره شرکت می‌تواند در پایان مهلت مقرر معادل مبلغ بازپرداخت نشده، سرمایه شرکت را افزایش داده و پس از ثبت این افزایش، به صاحبان اوراق مذکور معادل مبلغ بازپرداخت نشده اوراقی که به شرکت تسلیم کرده اند، سهم تعلق می‌گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 

 

***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

mersada.ir

 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اگر قصد دارید برای تاسیس شرکت استارت اقدام کنید و درنظر دارید با شرایط راه اندازی آن آشنا شوید با ما همراه شوید به این دلیل که اطلاعات کاملی در مورد تاسیس شرکت استارت آپ در اختیار شما خواهیم گذاشت

معرفی استارت آپ

استارت آپ ، یک تجارت نوپا در قالب یک کمپانی ، شراکت یا سازمان موقت تعریف می شود که در پی ایجاد و راه اندازی یک مدل تجاری جدید در زمینه خاصی است. راه اندازی استارت آپ یک فرآیند است و تنها با شکل گیری یک ایده در ذهن و پیاده سازی یک سایت صورت نمی پذیرد. شناخت فرصت و چگونگی بهره برداری از آن و شناسایی افراد و فعالیت هایی که می توان با آن ها کسب و کار خود را توسعه داد از موارد حائز اهمیت می باشد. تعیین استراتژی در نظر گرفتن یک پروسه و برنامه ریزی و داشتن یک پلن آموزشی و توسعه ارتقاء اطلاعات را می‌توان به طور خلاصه مراحل استارت آپ در نظر گرفت.

ویژگی های یک استارت آپ

سرعت و زمان : کار یک استارت آپ، یافتن سریع مدل کسب و کار مناسب، در کمترین زمان ممکن است.
عدم قطعیت : در واقع شما به عنوان یک استارت آپ، دقیقاَ نمی دانید که کدام روش جواب می دهد و کدام روش جواب نمی دهد.
تکرارپذیر : یعنی بتوان محصول یا خدمت ارائه شده را تولید انبوه کرد.
مقیاس پذیر : یعنی اینکه بتوان آن مدل کسب و کار را در آینده با افزایش منابع مالی، نیروی انسانی و… توسعه داد.
ایده های نوآورانه و خلاقانه : نوآوری در استارت آپ ها، به شکل نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات، خود را نشان می دهد.
اصول مهم در استارت آپ ها

سه اصل مهم در استارت آپ عبارت است از :


۱- سرمایه ها : آنچه که به آن نیاز دارید تا یک استارت آپ را شروع کنید، سرمایه های نرمتان (مانند دانش، مهارت ها، و ارتباطاتتان) و سرمایه های سختتان (مانند پول در بانک)
۲- آرزوها و ارزش ها :جایگاهی که دوست دارید در آینده داشته باشید.
۳- واقعیت های بازار : اینکه محصولتان فروش داشته باشد و چیزی باشد که مردم واقعاَ برایش به شما پول بپردازند. اگر یکی از این موارد نباشد، موفق نخواهید شد.
ثبت شرکت استارت آپ

ثبت شرکت استارتاپ ، شرکت استارت آپ را می توان همانند سایر شرکت ها در قالب بامسئولیت محدود و یا سهامی خاص در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رساند. در ادامه به معرفی این شرکت ها خواهیم پرداخت.

ثبت شرکت بامسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود عبارت است از شرکتی که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت خواهند بود. در اسم شرکت باید عبارت ” با مسئولیت محدود ” قید شود و همچنین اسم شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکاء باشد وگرنه شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده در مقابل اشخاص ثالث مسئولیت تضامنی خواهد داشت.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت استارت آپ با مسئولیت محدود

۱٫ تقاضانامه ثبت شرکت ( فرم چاپی ) ۲ برگ
۲٫ شرکت نامه رسمی ( فرم چاپی )    ۲ برگ
۳٫ اساسنامه شرکت
۴٫ صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره  ۲ نسخه
۵٫ فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران ( اگر مدیر خارج از سهامداران انتخاب شود)
۶٫ اخذ و ارائه مجوز مربوطه ( در صورت نیاز )
ثبت شرکت سهامی خاص

شرکتی سهامی خاص شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام ، محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت استارت آپ سهامی خاص

۱٫ اظهارنامه شرکت ( فرم چاپی )               ۲ برگ
۲٫ اساسنامه شرکت                                 ۲ جلد
۳٫ صورتجلسه مجمع عمومی موسسین          ۲ نسخه
۴٫ صورتجلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخب   ۲ نسخه
۵٫ فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین
۶٫ ارائه گواهی پرداخت حداقل ۳۵ % سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا افتتاح شده است.
۷٫ ارائه مجوز در صورت نیاز ( بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها )
۸٫ ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری ( اگر آورده شرکت غیر نقدی منقول و یا غیرمنقول باشد) .
۹٫ ارائه اصل سند مالکیت ( اگر اموال جزء سرمایه شرکت باشد ).



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

وفق قانون، بهره برداری توسط هر شخصی که با حسن نیت قبل از تقاضای ثبت اختراع یا در مواقعی که حق تقدم تقاضا شده است، قبل از تاریخ تقاضای حق تقدم همان اختراع، از اختراع استفاده می کرده یا اقدامات جدی و موثری جهت آماده شدن برای استفاده از آن در ایران به عمل می آورده است، از حقوق انحصاری ثبت اختراع خارج شده است و مخترع نمی تواند در این فرض مانع استفاده وی گردد.
با توجه به مراتب فوق این مقرره در مورد طرح های صنعتی نیز لازم الاجراست، بدین توضیح که حقوق ناشی از گواهینامه های طرح صنعتی شامل فرضی که شخص یا اشخاص با حسن نیت قبل از تقاضای ثبت طرح صنعتی یا در مواقعی که حق تقدم تقاضا شده است، قبل از تاریخ تقاضای حق تقدم همان طرح صنعتی، از طرح استفاده می کرده یا اقدامات جدی و موثری جهت آماده شدن برای استفاده از آن در ایران به عمل می آورده است نمی گردد و طراح نمی تواند از استفاده چنین شخصی به استناد حقوق انحصاری ناشی از ثبت طرح صنعتی جلوگیری کند.
در رابطه با بند یادشده مواردی به شرح ذیل قابل ذکر به نظر می رسد :
1- سابقه شق 4 بند ( ج) ماده 15 قانون مصوب 1386 در سطح بین الملی به قسمت اخیر بند ( ب ) ماده 4 کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی برمی گردد که ایران از سال 1337 عضویت در آن را پذیرفته است.
با توجه به قسمت اخیر ماده 4 کنوانسیون یادشده، کشورهای عضو مکلف شده اند حقوق اکتسابی اشخاص ثالث را قبل از اولین روز تقاضا که بر مبنای حق تقدم است به موجب قانون داخلی محفوظ بدارند.
2- در بعد داخلی نیز شق ( 4 ) بند ( ج) ماده 15 یادشده، جایگزین قسمت اخیر ماده 30 قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 1310 شده است که صراحتاَ در رابطه با اختراعات خارجی آن دسته است که مخترع بخواهد آن را در ایران به ثبت برساند.
در ماده 30 قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 1310 آمده است : مخترعی که در خارج ایران برای اختراع خود مطابق قوانین محل تحصیل ورقه اختراع کرده می تواند در صورتی که مدت ورقه مزبور منقضی نشده باشد در ایران نیز برای بقیه آن مدت تقاضای ورقه اختراع کند لیکن اگر اختراع مزبور را کسی یا موسسه ای در ایران قبل از تقاضای ثبت اختراع کلاَ یا جزئاَ موقع عمل یا استفاده گذارده یا مقدمات استفاده آن را تهیه کرده باشد مخترع نمی تواند از عملیات آن شخص یا موسسه جلوگیری کند.
3- با توجه به بندهای ( 1 ) و (2) فوق و سوابق تاریخی موضوع در حقوق داخلی و بین المللی و استفاده قانونگذار سال 1386 از کلمه " ایران " و " حق تقدم " در قسمت اخیر شق ( 4 ) بند ( ج) ماده 15 قانون مصوب 1386 شاید بتوان گفت که شق یاد شده نیز در رابطه با طرح های صنعتی است که در خارج از کشور به ثبت رسیده و طراح بخواهد آن را در ایران به ثبت برساند که در این صورت چنانچه اتباع ایرانی قبل از تقاضای ثبت طرح صنعتی یا در مواقعی که حق تقدم تقاضا شده است قبل از تاریخ تقاضای حق تقدم همان طرح صنعتی، از طرح صنعتی استفاده می کرده یا اقدامات جدی و موثری جهت آماده شدن برای استفاده از آن در ایران به عمل می آورده است، عمل وی قانونی تلقی شده است و طراح نمی تواند مانع آن شود.
4- چنانچه شق یادشده را در رابطه با طرح های صنعتی اعم از  داخلی و خارجی بدانیم، استفاده کننده مقدم برای مستفیدشدن از امتیاز مقرره اولاَ : باید قبل از تقاضای ثبت یا قبل از تاریخ تقاضای حق تقدم در مواقعی که حق تقدم تقاضا شده است، از طرح صنعتی عملاَ استفاده یا مقدمات استفاده جدی و موثر جهت آماده شدن برای استفاده از آن در ایران را به عمل آورده باشد و به عنوان مثال صرف انعقاد یک قرارداد آنهم با یک شرکت خارجی نمی تواند اقدام جدی و موثر تلقی شود ثانیاَ : همانطور که قانونگذار تاکید دارد این استفاده مقدم با حسن نیت، نباید در قلمرو کشوری باشد که طرح در آنجا ثبت شده است. به نظر می رسد که از بین مصادیق مربوط به حقوق انحصاری ناشی از ثبت طرح های صنعتی ، شق یاد شده صرفاَ ناظر بر استفاده ای است که قبل از ثبت طرح، استفاده کننده مقدم از آن داشته یا گام های اساسی در جهت اجرای آن داشته است؛ بنابراین اگر شخص قبل از ثبت طرح صنعتی توسط دیگری، محصول حاوی طرح را در حوزه جغرافیایی ایران می ساخته نمی تواند به استناد این امتیاز نسبت به واردات محصول حاوی طرح اقدام کند یا مبادرت به اعطای مجوز بهره برداری کند.
رابعاَ : بهره برداری شخص از طرح صنعتی باید با حسن نیت باشد.
بنابراین اگر طراح قبل از افشای طرح خود آن را نزد دوست خود فاش کند و وی نیز بر مبنای این اطلاعات شروع به استفاده از این طرح نماید نمی تواند از این امتیاز بهره مند شود.
5- همانطور که در بند ( د) ماده 15 قانون مصوب 1386 آمده است، حقوق استفاده کننده قبلی، تنها به همراه شرکت یا کسب و کار یا به همراه بخشی که در آن از طرح صنعتی استفاده می شده یا مقدمات استفاده از آن فراهم گردیده، قابل انتقال و واگذاری است و این شرط قانونگذار خود دلیل روشنی است مبنی بر اینکه استفاده کننده قبلی باید شرکت یا کسب و کاری را برای ساخت محصول حاوی طرح صنعتی یا برای تهیه مقدمات ساخت آن در ایران فراهم و راه اندازی کرده باشد. بدیهی است که به عنوان مثال صرف انعقاد قرارداد نمی تواند تامین کننده نظر قانونگذار که برای حمایت از افرادی است که قبل از ثبت طرح صنعتی با حسن نیت سرمایه گذاری برای استفاده از آن کرده اند باشد.
6- برخی معتقدند که استفاده قبلی می بایستی به صورت محرمانه و غیرعلنی صورت گرفته باشد؛ زیرا با استفاده آشکار از طرح یکی از شرایط ماهوی ثبت طرح یعنی جدید بودن آن زایل می گردد . اگرچه نظریه یادشده منطقی است لیکن با توجه به شرط اصالت به عنوان یکی از شرایط مستقل برای ثبت طرح صنعتی و نظر به اطلاق بند ( 4 ) ماده 15 قانون مصوب 1386 پذیرش شرط فوق به عنوان یکی از شرایط استفاده از امتیاز مقرره قابل تامل به نظر می رسد.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

دفاتر تجاری عبارت از دفاتر مخصوصی است که تجار تمام امور مربوط به داد و ستدهای خود را در آن درج می نمایند. این دفاتر عبارت اند از : دفتر روزنامه، دفتر کل ، دفتر دارایی و دفتر کپیه .

دفتر روزنامه

وفق ماده 7 ق.ت، " دفتر روزنامه دفتری است که تاجر باید همه روزه مطالبات و دیون و داد و ستد تجاری و معاملات راجع به اوراق تجاری ( از قبیل خرید و فروش و ظهرنویسی ) و به طور کلی جمیع واردات و صادرات تجاری خود را به هر اسم و رسمی که باشد و وجوهی را که برای مخارج شخصی خود برداشت می کند در آن دفتر ثبت نماید ".
مفصل ترین دفتر تاجر، دفتر روزنامه است و تمامی آن چه که از تجارتخانه خارج و وارد می شود، باید در این دفتر قید شود. در دفتر روزنامه حتی مخارج شخصی نیز باید قید شود. قید مخارج شخصی می تواند نشان دهنده این باشد که مخارج شخصی تاجر نسبت به درآمد او در ایام عادی فوق العاده بوده یا خیر زیرا اگر مخارج، نسبت به درآمد او فوق العاده باشد مانند آن که با وجود بدهکار بودن به مسافرت خارجی رفته و هزینه زیادی صرف کرده باشد، طبق بند 1 ماده 542 ق.ت از موارد ورشکستگی به تقصیر اجباری می باشد.

دفتر کل

به موجب ماده 8 ق.ت ، " دفتری است که تاجر باید کلیه معاملات را لااقل هفته ای یک مرتبه از دفتر روزنامه استخراج و انواع مختلف آن را تشخیص و جدا کرده و هر نوعی را در صفحه مخصوصی در آن دفتر بطور خلاصه ثبت کند ".
دفتر کل، دفتر انواع حساب هاست و به زبان ساده رونویسی از دفتر روزنامه است. البته با 2 تفاوت :
1. در دفتر روزنامه مطالب لازم باید هر روز نوشته شود ولی در دفتر کل حداقل هفته ای یک بار.
2. معاملات دفتر روزنامه به تفکیک موارد دفتر کل می شود.
نکته : به موجب ماده 7 آیین نامه نحوه تنظیم و تحریر نگاهداری دفاتر موضوع تبصره 2 قانون مالیات های مستقیم، امروزه از دفتر معین برای تفکیک و مجزا ساختن هر یک از حساب های دفتر کل استفاده می شود و هم چنین به موجب ماده 13 همین آیین نامه، کلیه عملیات ثبت شده در دفتر روزنامه هر مته باید حداکثر تا روز 15 ام ماه بعد به دفتر کل منتقل شود.

دفتر دارایی

به موجب ماده 9 ق. ت ، " دفتری که تاجر باید هر سال صورت جامعی از کلیه دارایی منقول و غیرمنقول و دیون و مطالبات سال گذشته خود را به ریز ترتیب داده  در آن دفتر ثبت و امضا نماید و این کار باید تا پانزدهم فرورین سال بعد انجام پذیرد ".
دفتر دارایی صورت وضعیت سال گذشته مالی تاجر می باشد. همان طور که می دانیم دارایی هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی. پس کلیه مطالبات، بدهی ها و اموال باید در داین دفتر قید شود. تنها دفتری که برای نوشتن مندرجات آن تاریخ معین در نظر گرفته شده دفتر دارایی است، زیرا باید تا پانزدهم فروردین سال بعد تکمیل شود.
نکته : تنها دفتری که به امضای تاجر نیاز دارد ، دفتر دارایی است و دفتر روزنامه و کل و کپیه به امضای تاجر نیاز ندارد.

دفتر کپیه

به موجب ماده 10 ق.ت، " دفتری که تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های صادره خود را در آن به ترتیب تاریخ ثبت نماید .
تبصره : تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های وارده را نیز به ترتیب تاریخ ورود مرتب نموده و در لفاف مخصوصی ضبط کند ".
دفتر مراسلات و مخابرات تاجر است و فقط مراسلات و مخابرات وارده باید در لفاف مخصوص ضبط شود و مراسلات و مخابرات صادره در دفتر کپیه قید می شود. تنها دفتری که قبل از آن که چیزی در آن نوشته شود به امضای نماینده اداره ثبت نیاز ندارد، دفتر کپیه است. دفتر روزنامه و کل و دارایی به امضای نماینده اداره ثبت قبل از تحریر نیازمند است. غیر از امضای نماینده اداره ثبت، سایر شرایطی که برای دفاتر تجاری لازم است در دفتر کپیه نیز باید رعایت شود.
نکته : امروزه به جای دفتر دارایی، از ترازنامه یا بیلان و به جای دفتر کپیه از دفتر اندیکاتور یا نامه نما یا بایگانی الکترونیک استفاده می شود.

اشخاصی که مکلف به داشتن دفتر تجاری هستند :

ماده 6 قانون تجارت این اشخاص را معین کرده است : تجار به استثنای کسبه جزء، یعنی تجاری که طبق ماده 19 قانون تجارت تعیین مصادیق آن ها به نظامنامه وزارت دادگستری محول شده است.
در این ارتباط، لازم به توضیح است که وزارت دادگستری در تاریخ 15/3/1311 آیین نامه ای به تصویب رساند و کسبه را چنین معرفی کرد : 1) کسانی که فروش سالیانه آن ها از صد و بیست هزار ریال تجاوز نکند ؛ 2) شوفر ، گاریچی و مکاری از هر قبیل ؛ 3) متصدیان حما و نقل به شرطی که عایدی سالیانه آن ها از دوازده هزار ریال تجاوز نکند. به سبب تغییر قدرت خرید پول در سال های بعد، قوه قضاییه در سال 1380 نظامنامه جدیدی به تصویب رساند که در آن برای تشخیص کسبه جزء درآمد دریافتی به عنوان ملاک اعمال می شود. به موجب ماده واحده جدید کسبه جزء کسانی هستند که 1) میزان فروش آنان در سال از یکصد میلیون ریال تجاوز نکند؛ 2) در مورد ارائه کنندگان خدمات ، دریافتی آنان در سال از مبلغ پنجاه میلیون ریال تجاوز نکند.
تشخیص کسبه جزء با ملاک درآمد دریافت سالانه، ملاک ثابتی نیست و بهتر است قانون گذار برای تعیین مصادیق کسبه جزء از ملاک های ثابت استفاده کند، مثل ماده 5 قانون مالیات بر درآمد مصوب 16/ 1/ 1335 که کسبه را کسانی تلقی کرده بود که " کالا را منحصراَ به مصرف کننده بفروشد ".



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

بستنی نوعی دسر منجمد و مزه دار است که باید شامل حداقل 10% چربی شیر باشد. مقدار این چربی می تواند از 10 تا 16 درصد تغییر یابد که معمولاَ بستنی ها حاوی 14% چربی شیر هستند. همچنین بستنی می تواند شامل دیگر انواع لبنیات مثل خامه باشد که به همراه مواد شیرین کننده و طعم دهنده تهیه می شود.

بستنی دارای تنوع های گوناگونی است. مانند بستنی های سنتی، بستنی های ایتالیایی یا میوه ای، میلک شیک ها و بستنی های یخی.
خوردن بستنی در هوای گرم تابستان بسیار لذت بخش است. از قدیم تا به امروز بستنی ها در تمامی شهرهای ایران رواج داشته و از خوراکی های محبوب و پرطرفدار به شمار می آید.
چنانچه شما از صاحبان مشاغل در این زمینه هستید و می خواهید به موفقیت و سود بیشتری در بین سایر رقبا دست یابید، می توانید نام تجاری خود را به ثبت برسانید تا دیگران نتوانند از اسم شما در بازار استفاده ناصحیح نمایند. جهت ثبت برند بستنی لازم است مدارک و اسناد ذیل فراهم گردد :
1- اظهارنامه برند
2- نسخه اصلی نمایندگی، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
3- ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر ده در ده سانتی متر باشد.
4- اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد ، ارائه خواهد شد.
5- چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید. در هر حال، علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
6- در صورت سه بعدی بودن علامت ، ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند ، الزامی است.
7- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
8- ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت
9- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار، اتحادیه یا دستگاه مرتبط، در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
10- مدارک مثبت هویت متقاضی
11- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
12- مدارک نمایندگی قانونی، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
13- در صورتی که متقاضی درخواست حق تقدم کرده باشد، هنگام تقاضای ثبت علامت باید درخواست خود را همزمان با تاریخ تسلیم اظهارنامه، به همراه مدارکی که حاکی از این حق باشد به مرجع ثبت تسلیم نماید.
این درخواست باید مشتمل بر موارد ذیل باشد :
1- تاریخ و شماره اظهارنامه اصلی
2- کشوری که اظهارنامه اصلی در آن جا تسلیم شده و یا در صورت منطقه ای یا بین المللی بودن اظهارنامه ، اداره ای که اظهارنامه در آن جا تسلیم شده است.
چند نکته در رابطه با ثبت برند بستنی :
- ثبت علامت تجاری ( برند / مارک ) در ایران در اداره علامت تجاری ( در تهران ) انجام می شود.
- موسسات تجاری جز در مواردی که دولت آن را الزامی کند، اجباری به ثبت علامت تجاری ندارند. یکی از مواردی که دولت ثبت آن را اجباری دانسته است، برند مواد غذایی است. تصویب نامه ای که در اردیبهشت ماه 1328 به تصویب هیئت وزیران رسیده است ثبت علامات مربوط به اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی را که ذیلاَ شرح داده می شود اجباری نموده است :
الف- داروهای اختصاصی ( اسپسالیته ) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پرشک یا بدون آن مصرف می شود.
ب- مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشند مانند کنسرو مواد غذایی، آردهای مخصوص ، چای های مختلف ، کاکائو ، شکلات ، آب نبات ، پنیر ، شیر ، مربا ، ترشی ، کره و روغن های مختلف و غیره.
ج- آب های معدنی یا گازدار، شربی ، آب های میوه و انواع نوشابه ها که در تحت اسم و ظروف مشخصی به معرض فروش گذارده می شود.
د- لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود. مانند صابون، خمیر ، محلول ، عطریات و ادوکلن و غیره.
- شما می توانید برند خود را هم به صورت شخصی ( حقیقی ) و یا شرکتی ( حقوقی ) ثبت کنید و در هر دوصورت شما، شماره ثبت مخصوص به خود را دریافت میکنید



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

قبل از اینکه به موضوع مراحل ثبت برند و مدارک لازم برای ثبت برند بپردازیم ، لازم است که شما با مفهموم برند (brand) آشنا شوید. کلمه برند ریشه در کلمه اسکاندیناوی برندر دارد. در زمان قدیم علامت تجاری وسیله ای برای تشخیص صاحبان اصلی حیوانات به حساب می آمد و صاحب حیوانات با سوزاندن تن آن ها به شکل یک علامت ویژه ، آن ها را علامت گذاری می کردند. اما امروزه برند علامتی برای معرفی کالا و محصول از لحاظ کیفیت و ضمانت مرغوبیت جنس آن مورد استفاده قرار می گیرند و می تواند نقش، رقم، حرف و … باشد.

ثبت علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت الزامی قرار دهد. به عنوان مثال ، مواد غذایی که باید در لفاف و ظروف مخصوصی باشد مثل : کنسرو، کره و … یا نوشابه و آب های گازدار، یا لوازم آرایشی که اثر مستقیم روی پوست بدن انسان دارد. مثل : صابون، عطر، ادکلن و یا داروهای اختصاصی با موارد استعمال طبی اعم از انسانی و حیوانی ” مصوب ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۲۸ هیات دولت ” از علامت تجاری و یا برند استفاده شود .

علامت تجاری باید جدید باشد و سابقه ثبت و استعمال توسط دیگران را نداشته باشد. باید ابتکاری و توام با طراحی و ظرایف شکلی باشد. طوری باشد که مشتری را به اشتباه و سردرگمی و در نتیجه به انتخاب نادرست سوق ندهد. شایان ذکر است ، با توجه به جدول طبقه بندی کالا ، هرگاه برای نوعی کالای مشخص علامتی از طبقه ای خاص استفاده شود، شخص دیگری که پس از انتخاب علامت مذکور بخواهد برای کالای خود از نوع مشابه از طبقه مزبور و از همان علامت قبلی استفاده کند،با ممنوعیت استفاده و ثبت علامت مواجه خواهد شد. به موجب ماده ۱۲ قانون ثبت و علائم و اختراعات : ” علامت تجاری قابل نقل و انتقال است ولی انتقال آن در مقابل اشخاص ثالث وقتی معتبر خواهد بود که موافق مقررات این قانون به ثبت رسیده باشد . ” در صورت ثبت برند و ثبت علامت تجاری ، دولت از آن حمایت می کند. مدت حمایت دولت از این علامت ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه می باشد. مرجع ثبت علامت تجاری ، اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی است.

ثبت علامت قابل اعتراض از سوی اشخاص ذی نفع است. کلیه دعاوی حقوقی و جزایی مربوط به علامت تجاری در دادگاه های تهران رسیدگی می شود . مطابق ماده ۵ قانون ثبت علائم و اختراعات ایران ، ثبت علامت های ذیل به عنوان علامت تجاری ممنوع است :

پرچم مملکتی ایران و هر پرچم دیگری که دولت ایران استعمال آن را به طور علامت تجاری منع کند و همچنین مدال ها و نشانه ها و انگ های دولت ایران .
کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و امثال آن .
علائم موسسات رسمی مانند هلال احمر، صلیب سرخ و نظایر آن .
علائمی که مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت

مدارک لازم برای ثبت برند

علامت تجاری ( برند ) به دو نوع حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد. بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز آن تفاوت است . برای شخص حقیقی همه ی مدارک باید به نام شخص و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد و در مدارک لازم برای شخص حقوقی تمام مدارک و مجوزها باید به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه ی مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد.

الف) شخص حقیقی

کپی شناسنامه شخص متقاضی
کپی کارت ملی شخص متقاضی
کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
نمونه علامت تجاری در کادر ۱۰ در ۱۰

ب) شخص حقوقی

کپی شناسنامه مدیر عامل شرکت
کپی کارت ملی مدیر عامل شرکت
کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد )
یک نمونه از علامت مورد تقاضا ( در کادر ۱۰ در ۱۰ )

نکته : در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد ، ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چهار عامل شکل دهنده برند    


نحوه انتقال برند و علامت تجاری : هر فردی به عنوان یک تولید کننده و یا دارای یک شغل خاص جهت معرفی محصولات خود نیاز به انتخاب نام و برندی مستقل و  مناسب می باشد که محصول با این نام و برند در اختیار مشتریان قرار گیرد و در یاد آنها باقی خواهد ماند. به طور کلی توجه داشته باشید اساس و هدف انتخاب نام برند و  علامت تجاری و ثبت آن در شروع فعالیت ، جلوگیری از کپی برداری سایرین در بازار رقابت کاری می باشد . چنانچه امروزه به ثبت رسانیدن برند برای صاحبان مشاغل امری بسیار مهم و ضروری است .

ثبت برند و علامت تجاری

ثبت برند و ثبت علامت تجاری برای تمامی مشاغل مختلف با کالاهای متفاوت که در زمینه های بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و خدمات فعال می باشند قابل انجام می باشد ،که از نظر قانونی می تواند به طور مستقیم بر روی کالا درج شود و به آن اعتبار ببخشد و انحصار و حمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند بهمراه داشته باشد .

یک برند از زمانی دارای اهمیت و ارزش مالی می شود که نکات مهم وکلیدی را هنگام ثبت رعایت نموده باشد نکاتی مانند : اهمیت به انتخاب نام ، انتخاب نام برای هر صنف متفاوت می باشد و با توجه به نوع فعالیت ، یا نوع کالا هایی که این اسم برای نام گذاریه ان انتخاب می شود ،متفاوت می باشد. همچنین توجه داشته باشید رعایت اصول قانونی جاری کشور در امور ثبت برند تجاری لازم می باشد.

در ضمن برای انتخاب صحیح به یاد داشته باشید که علامت تجاری یا همان لوگو نشان دهنده ویژگی محصول باشد ، و طرح و رنگ و نقش های ساده ، قابل فهم و زیرکانه در ان استفاده شده باشد ، توجه داشته باشید که نام اسامی مشهور قابل ثبت نیست ، نام منطقه جغرافیایی قابل ثبت نیست ، ثبت ارم وبرند تجاری انتخابی ۵۰ در صد مشابه یک برند دیگر باشد ممکن نیست. پس از اینکه تمامی این باید ها و نباید ها را در این انتخاب رعایت نمودید مالک یک برند موفق خواهید بود . و این برند جزیی از اموال شما خواهد بود.

ثبت شرکت بازرگانی

نحوه انتقال ثبت برند و علامت تجاری

علامت تجاری نیز به عنوان یکی از اموال شناخته شده و دارای قابلیت واگذاری و خرید و فروش می باشد. علائم تجاری در قالب یک قرارداد می توانند مورد نقل و انتقال قرار گیرد یا به عبارتی دیگر صاحب علامت در قالب قرارداد نقل و انتقال ، مالکیت و تمامی حقوق مربوط به علامت تجاری به دیگری منتقل کند. این انتقال می تواند در مرحله ثبت اظهار نامه یا بعد از ثبت علامت در ادراه ثبت علائم مالکیت ( ثبت برند ) اظهارنامه علامت ضمن قراردادی به دیگری منتقل شود. انتقال علامت می تواند بطور مستقل صورت گیرد و با همراه سرقفلی مربوط مورد نقل انتقال قرار گیرد .

مراحل انجام انتقال علامت یا برند به شرح زیر می باشد :

مراجعه به دفتر خانه اسناد رسمی برای تنظیم سند صلح علامت تجاری
استعلام دفتر خانه از ادراه مالکیت صنعتی برای تایید سابقه ثبت علامت تجاری مورد نظر
امضای سند صلح در دفتر خانه اسناد رسمی توسط طرفین
درخواست کتبی مالک برای ثبت انتقال در دفتر ثبت ادراه مالکیت صنعتی که به همراه اصل اخرین گواهینامه معتبر علامت تجاری ، سند انتقال علامت که به امضای مالک قبلی و منتقل الیه رسیده ، مدارک نماینده گی قانونی در صورت وجود وکیل ، رسید مربوط به پرداخت هزینه ها به اداره ارائه می گردد
انتشار اگهی انتقال علامت در روزنامه رسمی کشور



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

صدور و تمدید کارت بازرگانی : چگونه برای ایجاد مدل عضویت و افزایش کسب و کار خود اقدام کنید و مراحل آن به چه صورت است؟ آیا این کار برای سود آور و مزایایی به همراه دارد یا خیر؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها تهران ثبت آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به شماست.

صدور و تمدید کارت بازرگانی

صدور کارت بازرگانی برای تجار کارایی بسیار زیادی به همراه دارد و به آن ها در امور کسب و کار بسیار کمک می کند و امور آن ها هموار می کند، با در دست داشتن کارت بازرگانی و عضویت آن، ورود شما به دنیای بازرگانی و تجارت به آسانی رواج پیدا می کند و شما با در دست داشتن کارت بازرگانی می توانید برای ورود و خروج کالا و ترخیص آن در گمرک را برای شما بسیار ساده تر کرده و برای انجام این کار ها سهولت را برای شما به ارمغان می آورد.
ممکن است در دنیای پردازش کارت های بازرگانی و نحوه عضویت در آن هیچگونه اختصاری وجود نداشته باشد که بخواهد برای تجار و مدیران عامل و کسانی که صاحب کسب و کار هستند هیچ گونه جذابیتی باشد و آن ها را جذب کند. داشتن کارت منجر به بهبود جریان های نقدی کسب و کار می شود آن ها را تضمین می کند.

عضویت در اتاق بازرگانی با داشتن کارت بازرگانی
یکی از استراتژی های که برای روند بهبود کسب و کار وجود دارد عضویت در اتاق های بازرگانی زیر نظر دولت و قوانین کشور می باشد که هر ماه باید هزینه این عضویت را بپردازید.
نتایج مالی و تاثیری که عضویت در اتاق بازرگانی به کسب و کار می بخشد را طبق آماری که توسط خود اتاق تهیه شده بر این اساس است که روند مالی و تجاری شرکت بعد از عضویت در اتاق تقریبا سه برابر می شود.
شما باید اگر مشتاق به عضویت در اتاق بازرگانی و دریافت بازرگانی می باشید ابتدا برای این منظور تشکیل پرونده بدید تا برای شما فولدر عضویت باز شود.
سپس مدارکی را که برای تکمیل درخواست نیاز دارید را برای اداره ارسال کنید.

مدارک لازم جهت صدور کارت بازرگانی
1.ابتدا منشور اخلاقی باید توسط مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره تکمیل شود.
2.عکس اسکن شده متقاضی با حجم و کیفیت مناسب
3.ارائه آخرین مدرک تحصیلی معتبر و یا مدرک معادل آن
4.ارائه مدارک هویتی و شناسایی اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل
5.برای متقاضیان آقا ارائه کارت پایان خدمت و یا ارائه گواهی معافیت از خدمت
6.ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در صورتی که مدت زمان زیادی از صدور آن نگذشته باشد و در این صورت باید گواهی جدیدی را ارائه کنید.
7.ارائه جواز تاسیس
8.ابتدا دریافت پروانه بهره برداری و ارائه آن برای دریافت کارت بازرگانی
9.ارائه اساسنامه شرکت
10.ارائه اظهارنامه
11.ارائه گواهی پلمپ دفتر
12.ارائه اصل روزنامه رسمی که آگهی های شرکت در آن منتشر می شود.
13.ابتدا خرید تمبر و ارائه آن به اتاق بازرگانی
14.دریافت و ارائه کد اقتصادی
15.واریز مبلغ حق عضویت و ارائه فیش واریز با مبلغ 950 هزار تومان

اشخاص با در دست داشتن کارت بازرگانی و دریافت آن، به عنوان تاجر شناخته می شوند و از امتیاز بالاتری نسبت به افراد عادی برخوردارند.

کارت بازرگانی دارای تاریخ اعتبار است و پس از انقضای آن باید درخواست تمدید برای کارت خود بدهید.

مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی
1.ارائه اصل کارت بازرگانی که تاریخ اعتبار آن منقضی شده و قصد تمدید آن را دارید.
2.فایل اسکن شده از حساب بیمه خود
3.اسکن و آپلود عکس پرسنلی با حجم و کیفیت مورد پذیرش و خوب
4.ارائه روزنامه رسمی و سراسری که آگهی های شرکت در آن منتشر می شود.
5.ارائه مدارک هویتی و شناسایی مدیر عامل
6.ارائه مدرک تحصیلی معتبر و یا ارائه مدرک معادل با آن
7.ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در صورتی که مدت زمان زیادی از صدور آن نگذشته باشد و در این صورت باید گواهی جدیدی را ارائه کنید.
8.برای متقاضیان آقا ارائه کارت پایان خدمت و یا ارائه گواهی معافیت از خدمت

چند نکته قابل توجه در ارائه کارت بازرگانی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشت:

-کارمندان رسمی و دولتی نمی توانند تقاضای کارت بازرگانی داشته باشند و طبق قوانین اجازه صدور کارت برای ایشان وجود ندارد.
-برای ثبت نام و یا تمدید عضویت می توانید از پایگاه اینترنتی و وب سایت اتاق بازرگانی کشور اقدام به ثبت نام کنید.
-همچنین تمام هزینه ها و پرداخت های مورد نظر را می توانید از طریق وب سایت انجام دهید که هزینه ها را باید بصورت سالانه بپردازید .
-همه اشخاص حقیقی و یا حقوقی می توانند درخواست کارت بازرگانی برای خود بدهند.



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت روانشناسی : در ابتدا به تعریف روانشناسی می پردازیم تا با این رشته بیشتر آشنا شویم. روانشناسی یکی از زیر شاخه های علوم تجربی به حساب می آید که توسط دانشمند آلمانی بنام رادولف گوسلنیوس در اوایل قرن 18 بطور جدی شناخته شد. در واقع هدف روانشناسان بررسی و تحقیق در رابطه با مشکلات فکری و روانی موجودات زنده بخصوص انسان ها است. واژه روان در لغتنامه فارسی به معنای روح است. بقول یکی از دانشمندان بنام ابینگهوس با اینکه روانشناسی دارای قدمت زیادی است اما تاریخ کوتاه و مختصری را دارد.

امروزه مشکلات فکری و روانی افراد بسیار افزایش یافته و این امر موجب شده است که به روانشناسان برای حل مشکلاتشان مراجعه نمایند. روانشناسی در جهان روز به روز در حال پیشرفت است و این امر باعث شده است که متقاضیان زیادی برای تحصیل در این رشته به دلیل کار آینده خویش اقدام نمایند. ثبت شرکت باعث می شود که برای کسب و کار شرایط ایده آلی به وجود آید. و باعث ایجاد اعتماد مشتریان می شود.
ثبت شرکت روانشناسی برای برخی از فعالیت ها اخذ مجوز ضروری است و برای برخی دیگر لازم نمی باشد. این مجوز را سازمان بهزیستی و یا نظام روانشناسی صادر می کند. بنابراین این تفکیک بصورت زیر است.

ثبت شرکت روانشناسی

برای ثبت شرکت روانشناسی در این فعالیت ها اخذ مجوز لازم است:
• مرکز درمان بیماران روانی دیرینه
• تاسیس مهدکودک
• مرکز درمان معتادین
• تاسیس خانه سلامت برای دختران و زنان
• تاسیس مرکز مهارت پرورش فرزندان
• مرکز خدمات مشاوره ژنتیک
• مرکز خدمات مشاوره اجتماعی
• تاسیس مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست
• تاسیس مراکز خدمات بهزیستی
• تاسیس کلینیک و اوژانس های مددکاری اجتماعی
• تاسیس موسسات توانبخشی و حرفه آموزی معلولین
• تاسیس موسسات غیر دولتی که در رابطه با سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.

برای این فعالیت ها اخذ مجوز لازم نمی باشد:
• پژوهش و جستجو در رابطه با روانشناسی
• برگزاری کنفرانس های عمومی، سمینار و کارگاه روانشناسی
همانطور که در قوانین بیان شده است متقاضیانی که قصد فعالیت در رابطه با روان درمانی و روانپزشکی را دارند لازم است دارای مدرک تحصیلی مربوطه، داشتن گواهی آموزشی و مهارت باشند.
در ابتدا برای ثبت شرکت انتخاب نوع و قالب شرکت ضروری است. برای ثبت شرکت روانشناسی می توانیم از انواع قالب هایی که در تجارت بیان شده است استفاده نمایید. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است کشور ایران برای ثبت شرکت بیشتر از قالب های سهامی خاص و با مسئولیت محدود استفاده می کند.
ثبت شرکت سهامی خاص: شرکت سهامی خاص نوعی شرکت بازرگانی است که سرمایه مربوطه به سهام تقسیم شده و مسئولیت هر یک از سهامداران به میزان مبلغ سهام آن ها است. برای نام شرکت باید واژه سهامی خاص در ابتدا و یا آخر نام شرکت ذکر شود.
شرایط ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص بصورت زیر است:
• حداقل از سه عضوء و دو نفر بازرس تشکیل شود.
• دارای یک میلیون ریال سرمایه اولیه
• 35 درصد از سرمایه اولیه نقدا پرداخت شود.

مدارکی لازم برای ثبت شرکت روانشناسی سهامی خاص
• ارائه مدارک شناسایی تمامی اعضاء
• ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
• ارائه اقرارنامه با امضاء سهامداران
• ارائه اظهارنامه با امضاء سهامداران
• ارائه اساسنامه با امضاء سهامداران
• ارائه صورت جلسه ی مجمع عمومی
• ارائه مجوز در صورت لزوم

ثبت شرکت روانشناسی با مسئولیت محدود
این نوع شرکت در امور تجاری فعالیت می کند. مسئولیت شرکاء به میزان سرمایشان است و حتما در نام شرکت مسئولیت محدود قید شود.

شرایط ثبت شرکت روانشناسی با مسئولیت محدود به شکل زیر می باشد:
• حداقل از دو عضوء تشکیل شود.
• دارای یک میلیون ریال سرمایه اولیه
• کلیه ی سرمایه باید به حساب بانکی واریز شوند.
مدارکی که برای ثبت شرکت روانشناسی با مسئولیت محدود لازم است به شرح زیر می باشد:
• ارائه مدارک شناسایی تمامی اعضاء
• ارائه اقرارنامه با امضاء سهامداران
• ارائه مجوز در صورت لزوم

مراحل ثبت شرکت روانشناسی
در ابتدا باید وارد سامانه مربوطه شوید و فرم مربوط به ثبت شرکت روانشناسی را تکمیل نمایید.
برای شرکت چندین نام را انتخاب کنید که تکراری نباشد، تابع جمهوری اسلامی باشد و …
مدارک را به سازمان تحویل داده تا کارشناسان به بررسی آن بپردازند.
زمانی که کارشناسان به بررسی مدارک پرداختند و نام شرکت را انتخاب نمودند به متقاضیان اطلاع داده می شود.
متقاضیان باید حق الزحمه را در بانک واریز نموده و فیش واریزی را به سازمان تحویل دهد.
پس از تایید کارشناسان نام شرکت در روزنامه کثیرالانتشار برای معرفی این نوع شرکت چاپ می شود. زمانی که این کار انجام می شود مشتریانی که قصد همکاری با این شرکت را دارند با خیال آسوده به انجام همکاری با شرکت مدنظر می پردازد .
متقاضیان پس از دریافت کد اقتصادی به یکی از موسسات ثبت شرکتی مراجعه نموده و شرکت خود را ثبت می کنند.
مدت زمانی که برای ثبت شرکت روانشناسی لازم است 10 تا 12 روز کاری می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت بیمه : سرتاسر دنیا ثبت شرکت های بیمه از سود آور ترین و بهترین شرکت های ثبتی برای شروع کسب و کار است. در ایران نیز کارآفرینان و افرادی که سرمایه لازم برای شروع این کار را دارند و از منفعت آن باخبرند و این صنعت جزو محبوب ترین موضوع هایی است که در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسد و مجوز برای شرکت صادر می شود.

ثبت نمایندگی بیمه نیز در همین دسته قرار دارد در واقع وقتی یک بیمه به گسترش و شهرت مدنظر خود می رسد تصمیم به دادن نمایندگی به افراد متقاضی می شود تا بتواند در تمامی مناطق حضور موثر داشته و شرکت خود را فراگیر کند و مردم نام شرکتش را در همه جا ببینند.

ثبت شرکت بیمه

ثبت شرکت بیمه,شرایط ثبت نمایندگی,مدارک ثبت شرکت بیمه
از راه های گسترش شرکت اولیه این است که بعد از اینکه شرکت بیمه را تاسیس کردید در ابتدا با شرکت ها و سازمان های بزرگ کار کنید و مدیران عامل شرکت ها را متقاعد کنید تا با بیمه شما کارکنان خود اعم از: شخص مدیرعامل، مدیران و سرپرستان بخش های مختلف، کارمند، کارگر، سر کارگر و غیره را بیمه کنند. برای بیمه خود مزایایی را در نظر بگیرید که سایر شرکت ها این خدمات را نداشته باشند و در بیمه خود امتیازی را تعیین کنید تا مدیران را متقاعد کند تا از بیمه شما برای شرکت خود استفاده کنند.

بیمه خود را در بخش های مختلف فیلد بندی کنید و در زمینه های گوناگون نیز فعالیت کنید در واقع فقط روی یک عنوان کار نکنید سعی کنید در همه بخش های بیمه ای حضور فعالی داشته باشید. بعد از گسترش شرکت خود به افراد متقاضی که قصد همکاری با شما را دارند نمایندگی اعطا کنید تا آن ها در بخش ها، استان ها و مناطق و محدوده زندگی خود بیمه شما را تبلیغ و خدماتتان را ارائه دهند. در واقع نمایندگی های شرکت های بیمه در نقش بازاریابان و فعالان اقتصادی را برای شما اجرا می کنند.
نماینده بیمه ای که انتخاب می شود بسته به نظر شما، به عنوان نماینده اوراق بهادار عمومی و بورس سهامدار نامیده شود. شخصی که دارای مجوز فروش اوراق بهادار باشد دارای مجوز دولتی و نماینده قانون می شود.

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت بیمه
1.تنظیم اساسنامه شرکت بهمراه امضا
2.تنظیم اقرارنامه به همراه امضا
3.حضور حداقل سه نفر در هیئت مدیره
4.تامین سرمایه اولیه برای ثبت شرکت که برای شرکت های بیمه این مبلغ میزان 1000.0000 یک میلیون ریال، معادل یکصد هزار تومان می باشد.
5.گواهی ارائه عدم سوء پیشینه برای اعضای هیئت مدیره که از مدت زمان صدور زمان زیادی نگذشته باشد.
6.ارائه مدارک شناسایی و هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی برای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل
7.گواهی مدرک تحصیلی برای اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و یا مدرک معادل آن

شرایط ثبت نمایندگی بیمه
1.ارائه مدرک تحصیلی برای نماینده بیمه که حداقل باید مدرک کارشناسی و لیسانس باشد.
2.برای اعطای نمایندگی باید در آزمون نمایندگی بیمه شرکت کنید و در صورت قبولی در آزمون و مصاحبه بعد از آن پذیرفته خواهید شد.
3.ارائه مدارک شناسایی و هویتی مانند اصل کارت ملی و شناسنامه و تهیه و ارائه کپی از آن ها.
4.ارائه صورت جلسه از اعضای هیئت مدیره و امضا شدن آن توسط اعضا
5.نماینده بیمه موظف است موضوع قانونی را که د رآن حوزه فعالیت خواهد کرد برای سازمان ارسال کند.

کسب مجوز نمایندگی بیمه چه شرایطی دارد؟
1.یک پرونده نمایندگی بیمه عمومی را تکمیل کنید، مدارک لازم را تأیید کنید
2.با قوانین مربوط به صدور مجوز نمایندگان بیمه عمومی آشنا شوید.
3.توسط یک بیمه گر مجاز حمایت شود.
4.با حسن نیت به عنوان یک عامل بیمه عمومی تنها در نامی که نماینده مجوز آن را داشته باشید، کسب و کار را ادامه دهید.
5.در هیچ فعالیت یا مشاغل دیگری مشارکت نکنید، که می تواند یکپارچگی، استقلال و صلاحیت فرد را مورد خطر قرار دهد.
6.از شخصیت خوب و شهرت برخوردار شوید
7.داشتن زمینه آموزشی مناسب.



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت در جزیره زیبای کیش

 کیش یکی از بخش های مهم شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است که به عنوان یکی از جزیره های مهم و بسیار زیبای خلیج فارس در جنوب ایران شناخته می شود.جزیره کیش دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و در این جزیره در بیشتر روزهای سال گرمای هوا طاقت فرسا است اما چنانچه قصد سفر به این جزیره زیبا برای تفریح را دارید، ما به شما فصل زمستان را پیشنهاد می کنیم، هرچند که از تفریحات آبی در فصل بهار و تابستان و همچنین جشنواره تابستانی کیش که دارای جذابیت های فراوانی است نمی توان به راحتی چشم پوشی کرد.هوای کیش بسیار پاک و سالم است و درصد اکسیژن موجود در هوای کیش به میزان قابل توجهی بالاست، به همین جهت زندگی یا اقامت طولانی مدت در این جزیره به افرادی که دارای مشکلات و بیماری های ریوی و یا مشکلات تنفسی هستند توصیه می شود.جزیره کیش هر ساله میزبان بیش از یک میلیون و هفتصد هزار گردشگر از سراسر ایران و بسیاری از کشورهای جهان است و به همین جهت خوشبختانه همواره رشد اقتصادی و گردش مالی مطلوبی در این جزیره زیبا در جریان است.

 

 

 

دلایل جذابیت ثبت شرکت در کیش
ثبت شرکت در کیش به دلایل گوناگونی دارای جذابیت های فراوانی است که در ذیل به مهمترین این دلایل و مزایای ویژه ثبت شرکت در کیش اشاره می نماییم:

1- برخورداری از معافیت مالیاتی به مدت 20 سال (البته مشروط به انجام تکالیف مالیاتی از جمله اخذ کد اقتصادی ، ارسال اظهارنامه مالیاتی در زمان مقرر که حداکثر این زمان پایان تیر ماه هر سال است و همچنین پلمپ دفاتر قانونی شرکت)
2- امکان ثبت شرکت توسط اتباع خارجی به گونه ای که 100% سهامداران و یا شرکاء از اتباع غیر ایرانی باشند.
3- سهولت واردات و صادرات پس از ثبت شرکت در کیش
4- برخورداری از تسهیلات ویژه بانکی پس از ثبت شرکت در کیش
5- ورود اتباع خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا پس از ثبت شرکت در کیش
6- برخورداری از خدمات گسترده بانکی بصورت ارزی و ریالی
7- سهولت برقراری روابط تجاری و اقتصادی با شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی
8- بهره مندی از ارتقاء و رشد روز افزون شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در جزیره کیش
9- برخورداری از معافيت عوارض گمركی و سود بازرگانی برای واردات مواد اوليه و ماشين آلات صنعتی و توليدی صنايع كيش
10- وجود نیروی کار جوان بومی و غیر بومی به میزان کافی

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کیش
بیشترین آمار ثبت شرکت در جزیره کیش به ثبت شرکت با مسئولیت محدود اختصاص دارد که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را شرح می دهیم:

1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در کیش.
3- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
4- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
5- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
6- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
7- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
8- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
9- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های کیش مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.

 

ثبت شرکت سهامی خاص در کیش
پس از شرکت با مسئولیت محدود ، بیشترین آمار ثبت شرکت در جزیره کیش به ثبت شرکت سهامی خاص اختصاص دارد که در ادامه به شرح مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص می پردازیم:

1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در کیش.
3- دو برگ امضاء شده از اضهارنامه شرکت.
4- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
5- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت.
6- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره و بازرسی شرکت.
7- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
8- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
9- ارائه اصل گواهی افتتاح حساب و سپرده حداقل 35% از سرمایه شرکت در یکی از بانک های کیش.
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های کیش مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسی شرکت.

 

 

ثبت شرکت تضامنی در کیش
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تضامنی در کیش به شرح ذیل است:
1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در کیش.
3- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
4- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
5- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
6- ارائه اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار.
7- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
8- ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
9- دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های کیش مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.



:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در قشم


آشنایی بیشتر با قشم
قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس است که در تنگه استراتژیک هرمز و در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار گرفته و دارای جذابیت های فراوانی است که باعث شده هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران ایرانی خارجی از این جزیره زیبا دیدن کنند.

 

هر چقدر هم که سختگیر و سخت پسند باشید، از هر سمتی که به جزیره قشم بنگرید زیبایی های طبیعی مسحور کننده چشم تان را نوازش میکند و روح تان را جلا می دهد.

 

 

قشم دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و میانگین دمای هوای این جزیره در طول سال در حدود 26 درجه سانتیگراد است، اما در حد فاصل 10 تیر تا 10 شهریور در بالاترین میزان ثبت شده خود یعنی 46 درجه سانتیگراد قرار دارد و همچنین کمترین میزان دمای هوا در این جزیره که 16 درجه سانتگیراد است را می توانید در حد فاصل 10 آذر تا 10 اسفند تجربه نمایید.

 

 

قشم دارای مکان های جذاب و دیدنی بسیاری است که از جمله آن ها می توان به غار نمکدان، تنگه چاه کوه، تنگه عالی محمد، جنگل حرا، جزایر ناز، منطقه کاسه سلخ، پارک کروکودیل، آکواریوم پروانه طلایی، انجیر معابد، روستای طبل، دره ستارگان، قلعه پرتغالی ها، غار خربس و غیره اشاره نمود.

 

 

چرا ثبت شرکت در قشم ؟
ثبت شرکت در جزیره قشم به دلایل گوناگونی دارای متقاضیان بسیاری است که باعث شده تعداد زیادی شرکت در قشم به ثبت برسند که در ادامه به برخی از مهمترین دلایل ثبت شرکت در قشم اشاره می نماییم:

1- برخورداری از معافیت مالیاتی به مدت 20 سال (البته مشروط به انجام تکالیف مالیاتی از جمله اخذ کد اقتصادی ، ارسال اظهارنامه مالیاتی در زمان مقرر که حداکثر این زمان پایان تیر ماه هر سال است و همچنین پلمپ دفاتر قانونی شرکت)
2- امکان ثبت شرکت توسط اتباع خارجی به گونه ای که 100% سهامداران و یا شرکاء از اتباع غیر ایرانی باشند.
3- سهولت واردات و صادرات پس از ثبت شرکت در قشم
4- برخورداری از تسهیلات ویژه بانکی پس از ثبت شرکت در قشم
5- ورود اتباع خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا پس از ثبت شرکت در جزیره قشم
6- برخورداری از خدمات گسترده بانکی بصورت ارزی و ریالی
7- سهولت برقراری روابط تجاری و اقتصادی با شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی
8- بهره مندی از ارتقاء و رشد روز افزون شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در جزیره قشم
9- برخورداری از معافيت عوارض گمركی و سود بازرگانی برای واردات مواد اوليه و ماشين آلات صنعتی و توليدی صنايع قشم
10- وجود نیروی کار جوان بومی و غیر بومی به میزان کافی

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در قشم
بیشترین آمار ثبت شرکت در جزیره قشم به ثبت شرکت با مسئولیت محدود اختصاص دارد که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را شرح می دهیم:

1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در قشم.
3- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
4- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
5- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
6- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
7- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
8- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
9- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های قشم مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.

 

 

ثبت شرکت سهامی خاص در قشم
پس از شرکت با مسئولیت محدود ، بیشترین آمار ثبت شرکت در جزیره قشم به ثبت شرکت سهامی خاص اختصاص دارد که در ادامه به شرح مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص می پردازیم:

1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در قشم.
3- دو برگ امضاء شده از اضهارنامه شرکت.
4- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
5- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت.
6- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره و بازرسی شرکت.
7- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
8- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
9- ارائه اصل گواهی افتتاح حساب و سپرده حداقل 35% از سرمایه شرکت در یکی از بانک های قشم.
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های قشم مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسی شرکت.

 


ثبت شرکت تضامنی در قشم
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تضامنی در قشم به شرح ذیل است:
1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در قشم.
3- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
4- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
5- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
6- ارائه اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار.
7- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
8- ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
9- دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های قشم مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 آشنایی بیشتر با منطقه آزاد ارس

منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس واقع در استان آذربایجان شرقی در شمال غربی ایران در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان قرار گرفته است.

 

مرکز منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، جلفا است که در زمینه های تجاری و گمرکی دارای پیشینه ای بیش از صد سال است و همچنین مرز مشترک ایران و جمهوری نخجوان در شهر جلفا به عنوان پر تردد ترین مرز مسافری ایران، پس از فرودگاه های تهران مطرح است.

 

منطقه آزاد ارس شامل ۷ بخش گسسته از هم و به مرکزیت شهر جلفا است:
1- منطقه آزاد جلفا
2- منطقه آزاد نوردوز
3- منطقه آزاد خمارلو
4- منطقه آزاد اصلاندوز
5- منطقه آزاد پارس‌آباد
6- منطقه آزاد بیله سوار
7- منطقه آزاد آزادلو (گرمی)

 

مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس به دلایل گوناگونی دارای متقاضیان بسیاری است که باعث شده تعداد زیادی شرکت در ارس به ثبت برسند که در ادامه به برخی از مهمترین دلایل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارس اشاره می نماییم:

1- برخورداری از معافیت مالیاتی به مدت 20 سال (البته مشروط به انجام تکالیف مالیاتی از جمله اخذ کد اقتصادی ، ارسال اظهارنامه مالیاتی در زمان مقرر که حداکثر این زمان پایان تیر ماه هر سال است و همچنین پلمپ دفاتر قانونی شرکت)
2- امکان ثبت شرکت توسط اتباع خارجی به گونه ای که 100% سهامداران و یا شرکاء از اتباع غیر ایرانی باشند.
3- سهولت واردات و صادرات پس از ثبت شرکت در ارس
4- برخورداری از تسهیلات ویژه بانکی پس از ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس
5- ورود اتباع خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا پس از ثبت شرکت در ارس
6- برخورداری از خدمات گسترده بانکی بصورت ارزی و ریالی
7- سهولت برقراری روابط تجاری و اقتصادی با شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی
8- بهره مندی از ارتقاء و رشد روز افزون شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس
9- برخورداری از معافيت عوارض گمركی و سود بازرگانی برای واردات مواد اوليه و ماشين آلات صنعتی و توليدی صنايع ارس
10- وجود نیروی کار جوان بومی و غیر بومی به میزان کافی

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ارس
بیشترین آمار ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس به ثبت شرکت با مسئولیت محدود اختصاص دارد که در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود را شرح می دهیم:

1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در ارس.
3- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
4- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
5- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
6- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
7- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
8- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
9- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های منطقه آزاد ارس مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.

 

ثبت شرکت سهامی خاص در ارس
پس از شرکت با مسئولیت محدود ، بیشترین آمار ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس به ثبت شرکت سهامی خاص اختصاص دارد که در ادامه به شرح مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص می پردازیم:

1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در ارس.
3- دو برگ امضاء شده از اضهارنامه شرکت.
4- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
5- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین شرکت.
6- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره و بازرسی شرکت.
7- دو نسخه امضاء شده از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
8- اصل مجوز صادره از نهاد ذی ربط (چنانچه موضوع فعالیت شرکت از موضوعات مجوزی باشد).
9- ارائه اصل گواهی افتتاح حساب و سپرده حداقل 35% از سرمایه شرکت در یکی از بانک های ارس.
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های منطقه آزاد ارس مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره و بازرسین شرکت مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت و سمت بازرسی شرکت.

 

ثبت شرکت تضامنی در ارس
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تضامنی در ارس به شرح ذیل است:
1- اصل گواهی عدم اعتیاد مدیر عامل.
2- ارائه مجوز فعالیت اقتصادی در ارس.
3- دو برگ امضاء شده از تقاضانامه شرکت.
4- دو برگ امضاء شده از شرکتنامه شرکت.
5- دو نسخه امضاء شده از اساسنامه شرکت.
6- ارائه اصل مجوز صادره از مرجع صلاحیتدار.
7- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء.
8- ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره.
9- دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت و جلسه هیئت مدیره.
10- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری (اگر تصمیم دارید که از طرف شما وکیل دادگستری به اداره ثبت شرکت های منطقه آزاد ارس مراجعه نماید).
11- تعهد نامه کلیه اعضاء هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و نداشتن محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره و همچنین قبول سمت در هیئت مدیره شرکت.



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت تضامنی،شرکتی است که تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود.اگر دارایی شرکت برای تأدیه‌ی تمام قروض کافی نباشد؛ هر یک ازشرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکا برخلاف این، ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود. در نام شرکت تضامنی باید عبارت «شرکت تضامنی» ‌و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود.

شركت تضامی توسط حداقل یك مدیر كه شركا از میان خود انتخاب می نماید اداره می شود مدیر مزبور ممكن است غیر از شركا بوده و از خارج انتخاب شود (ماده ١٢٠ق.ت) در صورتی كه مدیران از بین شركا بدون قید در اساسنامه انتخاب شده باشند با توجه به شرایط اساسنامه به اتفاق ارا سایر شركا قابل عزل می باشند مدیر غیر شریك با شرایط پیش بینی شده در اساسنامه و در غیر این صورت با تصمیم اكثریت شركا معزول می شود.

شرکتهای اشخاص از اوصاف برخوردارندکه آنها را از شرکتهای سرمایه ای متمایز می سازد . این اوصاف عموما میان دو شرکت اشخاص یعنی شرکتهای تضامنی و نسبی یکسان است . با این حال هر یک از دو شرکت یادشده ویژگیهای خاص خود را دارد.



:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد